léčebna mladistvých
Jitka
Neteř užívá pervitin a pravděpodobně velké množství marihuany. Vyloučili ji ze školy, nerespektuje žádná pravidla. Již jednou jsme se v rodině s něčím podobným potýkali a ze zkušenosti víme, že nemá význam čekat "až dostane rozum". Je jí sedmnáct a přestože je teď ve fázi, kdy si myslí, že vše zvládá, chtěli bychom ji umístit do léčebny dříve než bude plnoletá a budeme muset čekat na její souhlas. Když nebude pod vlivem, má šanci si něco uvědomit. Kam se obrátit a jak postupovat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bylo by nejlepší obrátit se na nejbližší K-centrum nebo poradnu pro rodiny závislých (kontakty najdete na www.drogy-info.cz v sekci "mapa pomoci", pokud by se Vám to nepodařilo, napište, kde by to mělo být) nebo na www.drogy.net . Tam byste celou situaci probrali a zvážili, co by bylo nejlepší. Máte pravdu, že nemá smysl čekat. Možná ale když neteř uvidí z Vaší strany nějakou aktivitu, začne víc spolupracovat a např. docházet někam ambulantně. Kdyby bylo potřeba ji hospitalizovat, existují i zařízení pro mladistvé, i komunitního typu, ale není jich mnoho. Nejbližší by Vám také poradili v ambulanci.