pro Baru Orlikovu
mato
No celkom ma potesilo ze je tu moznost ze to zmizne postupne samo...pockam teda este dva tyzdne a uvidime co to spravi...ono totiz pocity uzkosti uz tak nejak odozneli ale stale som nejaky unaveny a obcas citim take vnutorne psychicke pnutie...myslite ze keby sa to upravilo samo a povedzme ze by som si za dva mesiace dal len 1 tabletu extc tak by sa to mohlo vratit?...inak prepacte ze furt otravujem len ma to celkom tesi ze o tom mozem niekomu aspon cez internet povedat:) PS: este mam taku otazocku..ak by som zacal uzivat lieky proti uzkosti tak ako sa po nich clovek citi?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud by to odeznělo samo, měl byste štěstí a rozhodně není dobrý nápad si dát extázi ani za dva měsíce, ani za rok. Pravděpodobnost, že se to vrátí, je opravdu značná. Pokud se takový stav jednou objeví, při každém dalším užití drogy má tendenci se opakovat. Na Vašem místě bych byla dost opatrná nejen s extází, ale i s ostatními látkami. Nepřehánějte to s alkoholem, a pokud kouříte trávu, tak ani s trávou. Marihuana v tomto ohledu může být záludná. A samozřejmě se vyhněte všem stimulačním drogám (pervitin, kokain), po kterých by se vám to celkem s jistotou vrátilo taky. Zkuste počkat ty dva týdny a uvidíte, zda to ustoupí úplně samo. Myslím, že v tuto chvíli by nemělo valného významu brát léky proti úzkosti, pokud cítíte spíše únavu a psychické napětí. Spíše bych pak volila mírná antidepresiva, která nemají tlumivý efekt a ani potenciál vyvolat závislost, narozdíl od většiny léků proti úzkosti. Mám ale spíš pocit, že pokud na sebe teď budete aspoň trochu opatrnější, nebudete žádné léky potřebovat. Možná spíše nějakou psychologickou podporu nebo krátkodobou psychoterapeutickou pomoc. Ne vždy jsou léky nejlepší řešení. Zatím přeji hodně štěstí.