prevence
zuzi
Dobrý den, vzniklo podezření, že dívka, kterou si bereme na víkendy z dětského domova a její přítel berou drogy. Jak můžeme toto obvinění vyvrátit nebo potvrdit. Existují nějaké testy, kterými se to dá zjistit.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, existují testy z moči, kterými lze zjistit přítomnost drogy v těle několik dní po užití. Otázkou tedy vždy je, co jimi jistíte. Pouze to, že několik dní před testováním si člověk dal nebo nedal některou drogu. A pak je dobré se rozhodnout, jak s takovou informací naložíte. Testy mají totiž ještě tzv. falešnou pozitivitu, tedy u malého procenta ukazují pozitivní výsledek i přes to, že droga nebyla užita. Proto je dobré přistupovat k testům až jako ke krajní nebo spíš podpůrné variantě. V první řadě je potřeba co nejotevřenější komunikace o problému. Zeptat se na názor na drogy, vysvětlit, proč máte strach, co se může všechno stát, že ji nezatracujete, pokud by s drogami experimentovala, ale chcete o tom vědět a řešit atd. Spolupracovat byste měli i s dětským domovem, pokud je to jen trochu možné. Dobré informace jak postupovat v podobných případech, i o jednotlivých drogách, najdete na www.odrogach.cz, v oddíle "pro rodiče" i jinde