Jak mu mám pomoct?
werunka*
Dobrý den,mám problém ted už s bývalým přítelem(je mu 26)..byli sme spolu přes 2roky a wěděla sem že si semtam dá Pervitin i něco jinýho! spolu sme si to taky párkrát dali na náké párty abych si to zkusila ale kwuli mě to hodně omezowal..je to měsíc co sme se rozešli a řekli si že budem alespon wíc než jen kamarádi..ale on ted do toho spadl we welkým a bere to pořád!! za wíkend 7 koláčů a gramy perníku..Newím jak mu mám pomoct?! Miluju ho ikdyž wím jak se ke mě strašně chowá a jak mooc pije a bere drogy!Nemůžu ho nechat aby se zničil..byl pro mě wším na swětě od mích 16let! a jelikož je pořád vyfetovanej nebo na dojezdu nedá se sním ani rozumně mluwit! Su zoufalá a bezmocná! Prosím wás alespoň o malou radu!!! Děkuji moooc!! w*

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že vám na vašem bývalém příteli stále záleží, že vás jeho užívání drog trápí a chtěla byste mu pomoci. Ale za situace, kdy jste se rozešli a on sám nic měnit nechce, se obávám, že s tím mnoho nenaděláte. Nebo má váš bývalý přítel zájem o léčbu a abstinenci? V tom případě mu můžete např. nabídnout pomoc v hledání odborného zařízení, kde by svůj problém mohl řešit, doprovodíte ho tam, podpoříte ho v jeho rozhodnutí. Nicméně rozhodnout se pro abstinenci musí on sám. Na vašem místě bych se spíše zaměřila na svůj vlastní život a budoucnost, než na pomoc někomu, kdo se navíc ke mně nechová dobře, jak sama zmiňujete. A buďte na sebe opatrná, ať Vás ex-partnerovo užívání drog nepřivede k myšlence vyzkoušet drogy také. Mezi partnery, i bývalými, se to stává.