Alkohol?
Alostrael
Dobrý den, je mi 18 let a považuji se za celkem normální holku. Řeším možná banální dilema: mám se rozhodnout pro úplnou abstinenci, k čemuž se mě snaží přimět moji rodiče, se zdůvodněním rizika pozdější závislosti a - ačkoliv mě to připadá až přehnané- zatížením mých budoucích dětí..? Je možné, že mi 1-2 piva měsíčně opravdu svedou na špatnou cestu?? Budou pak moje děti hloupější?? Není lepší naučit se najít míru? Můj dotaz zní možní naivně, ale nemám v ruce naprosto žádné argumenty proč pít, a přesto se mi nechce jen tak akceptovat přání mých rodičů.. Děkuji moc za odpověď, přeji hezký den..

Odpověděl:
Dobrý den, na jednu stranu chápu vaše rodiče, že mají takto striktně odmítavý postoj k alkoholu. Nejspíš se o vás bojí a třeba mají i ve svém okolí příklady, kdy někomu alkohol způsobil v životě řadu vážných potíží. Na druhou stranu máte pravdu - 1 až dvě piva za měsíc skutečně nejsou problém. Ale 1 až 2 piva třikrát denně už problém jsou. Jde o to, udržet dlouhodobě konzumaci v rozumném množství, které člověka neohrožuje ani zdravotně ani sociálně. Jsou lidé, kteří to takto mají celý život a jsou lidé, kteří to nedokáží. (Nikdo přeci při pití prvního alkoholu nepředpokládá, že skončí jako alkoholik, ale přesto tak určité procento konzumentů dopadne). A to bude možná také důvod postoje vašich rodičů - že si uvědomují, že ne každý ty rozumné hranice udrží. Obecně platí, že sklouznout k nadměrné konzumaci alkoholu mají především lidé, kteří mají psychické, zdravotní či sociální problémy. Pokud se týká alkoholu a zdraví budoucích dětí - je důležité, aby matka abstinovala především v průběhu těhotenství. Alkohol je v těhotenství pro budoucí dítě skutečně velmi rizikový. Ale jestliže je matka zdráva a v době před otěhotněním si příležitostně dopřeje sklenku vína či nějaké pivo, na zdraví potomka se to nepochybně neprojeví. Pokud byste potřebovala další informace ohledně alkoholu, doporučuju např. rubriku Legální látky - alkohol na těchto stránkách nebo stránky www.drogy.net rubriku Alkohol. Nu, držím palce, ať s rodiči dojdete k nějakému rozumnému kompromisu a ať je toto první a poslední problém stran alkoholu, který v životě řešíte:))