Bere drogy?
Lenka
Dobrý den, mám podezření, že můj bratr ( 23 )bere drogy. Ráda bych mu pohohla, ale on vše popírá. Poslední dva roky se hodně změnil. Přestal chodit do školy a v každé práci vydrží max. 2 dny. Zhubl asi 7 kg, nemá o nic zájem, utíká z domu i na několik dnů, bere rodičům peníze, prodává svoje vlastní věci ( DVD, mobil...), spí i 17 hodin deně, má oteklé oči a suché rty. Může jít o nějakou drogu? Jestli ano o jakou? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, to skutečně vypadá, že by bratr mohl užívat nějaké drogy - nechodí do školy, není schopný si udržet práci, nemá žádné zájmy, mizí z domu na několik dní, krade rodičům peníze, rozprodává věci... To jsou poměrně typické příznaky pro dlouhodobé užívání drog. Na druhou stranu, jeho životní styl je velmi problematický, i kdyby o drogy nešlo, ale myslím, že pravděpodobnost, že by o drogy nešlo, je velmi malá. Ohledně těch zdravotních příznaků - hubnutí, spaní přes den, oteklé oči - to je pro drogy také typické. Takto přes internet nedokážu posoudit, o jakou drogu se jedná, mohlo by jít asi spíše o stimulační drogy (pervitin), ale i opiáty (heroin). Pokud bratr drogy popírá, bylo by potřeba se zaměřit na ostatní stránky - nechození do práce, krádeže peněz... Není možné to přecházet, aby si uvědomil, že důsledky jeho chování jsou pro rodinu problém a že je za své chování odpovědný. Napadá mě, že by bylo možná na místě, aby se Vaši rodiče, případně spolu s Vámi zašli poradit o situaci s někým z odborníků. Z toho, co píšete, totiž pro mě vyplývá, že se jedná o skutečně vážný a dlouhotrvající problém, který by bylo potřeba nějak řešit. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám poskytnout kontakt na někoho z kolegů ve Vašem regionu, s kým byste mohla/i zkonzultovat, jak postupovat dál a přimět postupně bratra, aby si uvědomil, že se skutečně jedná o problém. Zatím držím palce a kdyžtak se znovu ozvěte.