Jak se projevuje abstinence u pervitinu?
Alča
Dobrý den. Beru již rok apůl pervitin, rok šňupu a půl roku jeedu s buchnou. Snažím se abstinovat, rodiče nato přišly. Jaké jsou abdtinenční znaky pervitinu? Zaztím neberu 4dny, a sem jen unavená, pořád spím a mám chut si dát. Dík Alena

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Abstinenční příznaky po vysazení pervitinu nejsou výrazné, pervitin v podstatě nezpůsobuje fyzickou závislost jako např. opiáty, takže žádné další nepříjemnosti nemusíte očekávat. Vysazení pervitinu se obvykle projevuje přesně tím způsobem, který popisujete - zvýšená únava, zvýšená potřeba spánku a jídla a chuť na drogu. Což je důsledek předchozího vyčerpání organismu (nedostatek spánku a potravy) a psychické závislosti (chuť si dát). Nicméně psychická závislost je v zásadě horší důsledek užívání drogy, protože zatímco fyzické abstinenční odezní po pár dnech, příznaky psychické závislost - právě to nutkání si dát, chutě na drogy, vzpomínky - se objevují po velmi dlouhou dobu, i po několika měsících abstinence. Z Vašeho dotazu vlastně úplně nevím, zda abstinovat chcete nebo nechcete? Zda byste k takovému kroku dospěla, i kdyby na to rodiče nepřišli? Víte Vy sama, jak to teď vlastně máte? Pokud zvažujete, že skutečně přestanete, možná by nebylo od věci mít k tomu nějakou odbornou pomoc a podporu, třeba ambulantní. Zkuste to promyslet a kdyžtak se ozvěte. Když byste mi napsala, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.