Pro MUDr.Minaříka
kačka
Dobrý den pane doktore,vím,že mi asi nepomůžete nebo spíše moc neporadíte.protože za ta léta už vím,co bych měla dělat,ale spíše Vás teď beru jako takovovou vrbu.Asi bych potřebovala pořádný kopanec,abych se probrala z jakési naděje,že se něco už konečně zlomí.Několikrát jsem se na Vás obracela o radu,i když jsem si myslela totéž. Syn je prakticky již 12 let na heroinu,sice i s několika měsíčními přestávkami.2x absoloval lečebnu i s chráněným bydlením.Z heroinu přeskočil na Subutex,nakonec ho zneužíval i.v..Vždy pracoval,ale hlavně ,aby měl na drogy.Před půl rokem přišel domů/žil s dívkou v Ostravě u jejich rodičů/.No a tím začalo doma hotové peklo.Mám pocit,že se opět vrátil k heroinu.Několikrát jsme ho vyhodili,ale opět přišel,protože "kamarádi"ho už vycucali jak se dalo a on zase byl na dně.Takže "nejlepší",co mohl udělat,rozsekal mužovi dveře na chatě,protože neměl,kde spát a byla mu zima.Když to muž ráno zjistil jak tam spí,uviděl rýč a první,co mu proletělo hlavou bylo,že ho zabije.Úplně ho chápu a protože mám hlavně strach o muže,že ten tlak nevydrží a něco se stane, domluvili jsme se,že na čas odjede k rodičům,aby toto vše i zdravotně zvládl.Já sama to musím zvládnout,užívám Deprex, který mě přímo odcizuje od syna a neprožívám to vše citově.Na dotaz léčebny,či spíše teď již komunity,odpovídá záporně,i když teď souhlasí,ale cítím,že není o tom přesvědčený,že to dělá pouze k vůli nám. Nikdy tento stav nebyl tak hrozný jako teď.V práci si ho vždy chválili a během půl roku začaly problémy.Nikdy nevěřili tomu,že by fetoval.Nyní je ve stavu,že nemá žádné doklady,ani ho to netrápí,téměř nic proto nedělá. Vím,že bychom měli být s mužem důslednější,nechat ho padnout úplně na dno,jenže.......Jak poznám,kde je ta hranice,za kterou již nemohu jít.Dokáže i citivě vydírat,že pro něho už život skončil ap.Našla jsem mu i dopis,určený jeho dívce o možném zabití,ale nakonec jí stačil ještě napsat číslo svého účtu. Vím,že jsem si odpověděla hlavně sama,ale potřebovala bych takové načutnutí.Nezlobte se,že Vás tímto problémem obtěžuji,vím,že toho máte dost.Mějte se moooooc hezky.F

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ona je to složitá situace. Nicméně se mi jeví, že v danou chvíli by asi bylo nejrozumější nastavit jasná pravidla - ano, nástup do léčebny klidně kvůli nám, ale jsi pro nás přijatelný jedině fungující v přiměřeném stavu. Takže v léčebně vydrž a pak si to zařiď tak, abys abstinoval. Ohledně té hranice - většina rodičů to pozná. Situace, kdy by uživatel drog zemřel v souvislosti s tím, že jej rodiče vyženou z domova jsou extrémě vyjimečné. A myslím, že stejná pravděpodobnost je, že se něco takového stane za plné podpory rodičů. Víte, ono hodně záleží na rozhodnutí toho kterého člověka. A když je situace dosti kritická, tak zrání toho rozhodnutí se dosti urychluje. :-) Držím palce. A chotě bych taky možná poslal za psychiatrem. Neuškodí to, a pravděpodobnost, že by mu deprex pomohl je celkem obstojná.