bratrův alkoholismus
katka
Dobrý den. Můj bratr je "kvartální alkoholik", pokud se tak tomu říká-vydrží několik týdnů a pak je týden úplně mimo, vypije cokoliv-sebere k čemu se dostane a dorazí vždy kompletně-v ty dny je naprosto nespolehlivý, nejí apod. Minulý týden jsme rodinnou radou za jeho aktivního souhlasu dohodli, že je nutné, aby se léčil. Komplikací významnou je, že nadělal několik set tisíc dluhů. Před dvěma měsíci měl záchvat kvalifikovaný jako epileptický, vyšetření nic zvláštního neukázala, ale byl u na půl roku zakázán alkohol zcela. Prokazatelně ničí nejen sebe, ale velké dopady má jeho chování i na celou rodinu (primární-nemá děti ani manželku), mamka dle mého názoru trpí regulérními depresivními stavy téměř permanentně, platby dluhů za bratra mají pro všechny zásadní ekonomické následky..Zajímalo by mě, jak rychle se má dostavit na léčení, jestli by mu mohla stačit pouze ambulantní forma, jestli a jak se léčení platí, je-li doporučeno lékařem, jak dlouho trvá..? Mohli by mu stačit pouze AA? Poskytnete mi kontakty na zařízení v Brně? Taktéž na poradny, které poskytují pomoc rodinným příslušníkům? Moc děkuji za odpověď!Pěkný večer.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jaké léčení pro něj bude nejlepší by bylo dobré konzultovat přímo při návštěvě ambulance. Takhle na dálku nejsem schpná určit, jestli by mu stačili AA nebo jestli bude potřeba pobytová léčba. V každém případě státní zdravotnická zařízení poskytují léčbu zdarma, v rámci standardních poplatků (např. 60,-Kč za den hospitalizace). Většinou je nástup možný celkem rychle. Bylo by tedy dobré, aby bratr navštívil ambulanci, kde by probral jak to s ním teď vypadá a podle toho by se s lékařem/psychologem rozhodli pro nejvhodnější typ léčby. V Brně se můžete obrátit např. na AT ambulanci Křenová 62a, Brno, 602 00, telefon: 541 247 233; 603 487 867. Tato poradna by měla poskytovat služby i pro rodinné příslušníky.