Jak jí mám dokázat že to vím?
RASPEM
Dobrý den, vím že to slýcháte asi denně, ale mám přítelkyni, neznám jí moc dlouho, ale poslední dobou mám stále pocit že tam něco nehraje... Nejdřív jsem si myslel že mě podvádí, ale to jsem po obdržení několika informací zamítl a věřte mi, že nejsem až tolik naivní... Problém je ten že naplňuje snad všechny příznaky drogové závislosti, o kterých jsem kdy slyšel... ale stále jsem si říkal že to může být jen schoda náhod, ovšem včera jsme se viděli a když přišla tak měla nepřirozeně malé zorničky... Problém je že na každý příznak drog. závislosti má velice kvalitní a přesné zdůvodnění... Pro přiblížení... je dost hubená.Zdůvodnění-Je vyléčená z bulímie a v současné době má silné problémy ze žaludkem...(Nevím jejstli je to možné aby za týden zhubla třeba pet kg. a behem tydne je zase nabrala zpet a nebrala) Většinou je dost roztěkaná...Když jsme spolu začínali, zastavil jsem se uprostřed ulice a zavazoval jsem si kaničky, když jsem zvedl hlavu vyděl jsem jak je nervózní a myslel jsem že se rozbrečí když sem jí řekl ať minutu jen tak stojí a nic nedělá...Snad ještě nikdy jsem jí neviděl bez žvýkaček.Ne že by pořád žvýkala, ale má je u sebe a vím co si udělá feťák po dávce, pokud si nezaměstná pusu..A jak už jsem psal na začátku... Včera jsme se viděli a měla strašně malé zorničky, po tom když jsem jí na velikost zorniček upozornil tak mi odpověděla že je docela jasno a že je dost světla..Je toho víc, ale toto jsou věci, které mi přídou nejjasnější.Již dvakrát jsem se jí na ptal jestli nebere a vždy mi na to odpověděla že fet nesnáší a že ani nehulí, protože když to zkoušela tak se něco stalo... Na druhou stranu však vím že mluvit o škodlivosti a prohlašovat že je fet svinstvo, dokážu i já a to si občas zahulím. Vím že kdyby chtěla, tak lidí aby to sehnala zná dost a problémů, aby se nechala zviklat ještě víc...Nevím co mám udělat pro to abych si byl stoprocentně jistý jestli bere, nebo ne...Prosím pošlete mi nějakou radu. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, odpovědi na soukromé emaily pokud možno nezasíláme, poradna by pak nesplňovala kritérium anonymity. Proto najdete odpověď zde, pro jistotu skrytou (nikdo jiný ji číst nemůže). Co se týče Vašeho pozorování "divností" u přítelkyně. Jedna po druhé by sice mohly mluvit pro užívání drog, necméně vcelku to působí dost zvláštně. Malé zorničky způsobují opiáty a nervozitu a výkyvy ve váze zase spíše pervitin. Když jste zmínil vyléčenou bulimii, napadlo mě spíš, jestli s ní nemá problémy doteď. Tomu by odpovídaly výkyvy ve váze, ale i podrážděnost, špatná pleť, nervozita atd. Ale to je jen nápad... V podstatě stoprocentně jistý tím, jestli bere nebo ne, si nebudete, dokud Vám to neřekne. Zkuste to třeba z jiného konce, zeptejte se jí spíš na to, co jí trápí, proč se chová tak jak se chová. Nesnažte se jí nachytat "na švestkách". Mluvte s ní o tom, jak se ve vztahu cítíte Vy a jaké o ní máte starosti.