Vyšetření CDT - stručná informace
MUDr. Norman Novák
Přeji dobrý den a prosím o informaci k vyšetření CDT. Kde se provádí, budoucí perspektiva metody v ČR, ceny vyš. soupravy, výrobce, atd. Děkuji za odpověd´. Novák Praha, 3.4. 2002

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli myslíte Carbohydrate Deficient Transferin-měl by to být citlivý marker chronického abusu alkoholu? - Tak nevím. :-) Vzhledem k tomu, že jsme orientováni vysloveně na nelegální drogy a navíc - zdravotní pojišťovna soudí, že Denních stacionářů je v Praze dostatek (existuje pouze 1 a pokud vím 2 v ČR-ale tohle je jen zábavná vsuvka) - tak laboratorní vyšetření včetně interpretace pro nás dělají jinde a my dostáváme jen zprávu.
Takže vám nohu dát jedinou radu - kontaktujte Prim. Dr. Petra Popova (Apolinář-02/24961111-FN na Karláku) - ten by takhle na praxi zaměřenými informacemi z oblasti alkohologie měl (a téměř jistě i bude-jak ho znám) disponovat. :-)