Thc, kokain, halucinogeny, pervitin, extáze
Nette69
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jak dlouho je v moči thc, kokain, halucinogeny, pervitin a extáze?? Dá se to nějak urychlit abych to pak dotyčný, který to bere neměl v moči....?? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, jak dlouho po posledním užití se dají drogy detekovat v moči, záleží na mnoha faktorech, především na intenzitě a frekvenci předchozího užívání, ale i individuálních faktorech metabolismu. Mohu Vám poskytnout tedy pouze orientační údaje. Nejdéle se dá zjistit užívání marihuany - THC se dá detekovat od několika dní až po několik týdnů po posledním užití (obvykle se uvádí rozmězí 1 - 30 dní). V případě jednorázového experimentu bude tato doba spíše k té spodní hranici, v případě dlouhodobého intenzivního (např. každodenního) užívání spíše k horní hranici. Kokain se dá detekovat pouze po krátkou dobu, obvykle do 24 hodin po posledním užití. Pervitin a extáze se dají zjistit několik dní, obvykle bývají testy negativní do jednoho týdne (u pervitinu se uvádí rozmezí 3-21 dní, ale horní hranice je pouze pro pravidelné každodenní uživatele pervitinu). Ohledně halucinogenů - když vezmu ty nejobvyklejší jako je LSD a lysohlávky - tak u těch se obvykle testování neprovádí (orientační testy na tyto látky nejsou k dispozici a ani v laboratorních podmínkách se obyčejně tyto testy nedělají, protože jsou to látky obtížně detekovatelné). Podle provedených výzkumů lze říct, že se tyto látky dají detekovat max 3 dny po užití. Urychlit vyloučení látek z organismu se moc nedá. Samozřejmě hodně pít (nealkoholické nápoje) a je také možné využít nějaké bylinné přípravky určené k detoxikaci organismu, ale urychlení nebude moc výrazné. Jinak jen na závěr - uvedené drogy mají i jiná rizika než to, že se na jejich užívání přijde při testování.