podezření na braní drog dospívajícím dítětem
Jirka
Dceři bude za necelý měsíc 18 let. Sama se již přiznala, že kouří marihuanu. Mám obavu, zda nezačla nebo nezačne i s "tvrdšími" drogami. Již kouření marihuany mě nenechává klidným. Co mám dělat? Lze zjistit krevní zkouškou či jiným testem, jaké drogy případně bere? Pokud ano, kde? Jirka

Odpověděl: Dana Pěčová
Pokud s Vámi hovoří, je to dobré. Důvěra je velmi křehká věc. Hovořte se svou dcerou o svém strachu o ni, o tom, že se Vám nelíbí kouření marihuany, zkuste se ptát a nevysvětlovat. Tím se dozvíte nejvíc informací, navíc dcera o drogách nejspíš ví sama hodně. Test na nealkoholové drogy lze nechat udělat v toxikologické laboratoři /cena se pohybuje cca 1000Kč/, nebo můžete zakoupit tzv. papírky či destičky na zjišťování drog v moči v lékárně nebo zdravotnických potřebách. Jde o orientační vyšetření, destička je vždy na jednu drogu, tzn. pervitin, heroin, metamfetamin, Thc /marihuana/, benzodiazepiny, atd. Návod k použití dostanete k tomu. Někdy je možné domluvit se s praktickým lékařem o odběru krve či moči.