Jak dlouho??
OBR
Dobry den, potrebuji poradit. Je mi 20 let a poslední rok jsem "prozil na perniku". Konretne zari 06 - srpen 07. Tedy 4 mesice jsem ted "cistej". Za posledni rok jsem toho zazil vice, nez za 19 let normalniho zivota. Od sameho pocatku sve "fetacke kariery" jsem fungoval prevazne jako dealer, takze jsem pervitin uzival hlavne kvuli schopnosti fungovat v noci. Nikdy jsem tedy za drogu nezaplatil, naopak jsem se tesil ze slusnych zisku (cca 20 - 30 tis za mesic). Vedl jsem bohemsky zivot a penize jsem neresil. Byl jsem po meste docela znamy a moje klientela se se zacala cim dal, tim vic rozrustat. Pozdeji to byly hlavne prostitutky, ale i majitele nekterych nocnich podniku, pratele, atd... Ale jak se rika - v nejlepsim se ma prestat. Taky se tak stalo - prodal jsem telefon, prerusil veskere kontakty a nasel jsem si novou praci 60km za Plzni. Za ty 4 mesice , co si cistim hlavu jsem kompletne zmenil zivotni styl (zacal jsem chodit na diskoteky, do posilovny, atd...) Zlepsil se o 100% vstah s rodici a pribral jsem 20kg. Mym problemem vsak je, ze i prestoze jsem se vratil "do normalu", udelal za vsim tlustou caru a zacal zit normalni zivot, tak se mi chybi zabava, penize, probdele noci, proste vsechno, o co jsem prisel. Temer kazdy den si na vse vzpominam a muj zivoj se mi jevy jako velmi nudny stereotyp. Prosim o radu, jak se ztotoznit s existenci bezneho obcana a neupadat tak do "depresi". Predem dekuji za odpoved. OBR

Odpověděl:
Dobrý den, udělal jste Ve svém životě velikou změnu. Z mého pohledu velice dobrou a gratuluji Vám, že už 4 měsíce se toho držíte! To co popisujete je běžné. U Vás možná s tím rozdílem, že jste si kromě užívání drog ještě "slušně" vydělával. Z toho, co píšete, soudím, že jste si uvědomil, že by to také nemuselo dopadnout dobře a Vaše abstinence by mohla začít za zdmi některé z věznic. K Vaší otázce jak se "ztotožnit s existencí běžného občana a neupadat do depresí" Vám přímo neporadím. Jednoduchý a univerzální recept neexistuje. Píšete ale o nových koníčcích a to je dobrý začátek. Pokud byste pro sebe chtěl udělat ještě něco "navíc", doporučil bych Vám kontakt s některým z doléčovacích center. Tato centra jsou přesně takovou "školou" jak se stát běžným občanem a cítit se v tom dobře. Také se dá určitě v případě, že se Vaše deprese stanou neúnosnými zvážit dočasně nasadit nějaké léky. Toto všechno můžete zvážit a probrat s odborníky v doléčovacím centru. Kontakt se dá dohodnout samozřejmě tak, aby Vám nebránil v práci ani ve Vašich dalších aktivitách. Co Vy na to? Pokud budete mít zájem a dáte nám vědět odkud jste, pošleme Vám kontakt na nejbližší zařízení, které poskytuje služby doléčování. Zdravím a držím Vám palce. Jdete správným směrem, jde jen o to vydržet. Čas hraje pro Vás! Štěpán Veis