Proč?
Ester
Dobrý den, dočetla jsem se, že při pití alkoholu se stárne, hlavně ženy, ptž jsou méně odolnější než muži. Zajímalo by mě, co je toho příčinou? Jaké změny alkohol způsobuje v organismu, že se objevují vrásky atd? Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, musím se přiznat, ale o rozdílech ve vlivu alkoholu na stárnutí u mužů a žen, slyším poprvé. S jistotou ale můžeme říct, že konzumace alkoholu nesvědčí ani jednomu z pohlaví. Napadá mě však obdobná situace u uživatelů drog. Z praxe mohu říct, že u dívek a žen se léta na drogách většinou "z vnějšku" podepíšou více. Muž, který žil "zhýralým" životem vypadá vyžile, "životem ošlehán" a je to společensky přijatelné. Zatímco na ženách se častěji než mužů podepíšou drogy i "na venek". Mé osobní vysvětlení je, že ženské tělo je mnohem citlivější, jemnější a dokonalejší "stroj" než mužské a proto i drogami a samozřejmě i alkoholem trpí více. A také společnost se dívá na "životem ošlehanou" ženu s větším despektem než na muže. Tolik můj soukromý názor. Mohu se Vás zeptat proč se ptáte? Zdravím, Štěpán Veis