Jaké jsou sociální důsledky užívání pervitinu studenty středních škol?
Korálek
Potřebovala bych hodně konkrétní odpověď, nebo nějaké internetové stránky s upřesněním, kde v nich konkrétně najdu odpověď. Jsem studentka vyšší odborné školy sociální. V sociologii jsme dostali za úkol napsat práci s libovolným témem. Já jsem si vybrala jako téma výše uvedenou otázku. Odpověď je mi jasná, ale problém je v tom, že vše, co bude práce obsahovat, musí být doloženo nějakou literaturou nebo statistikou, prostě něčím odborným, co není z mé hlavy nebo můj názor. Touto prací se zabívám již nějaký týden. Podklady hledám jak v časopisech, tak na internetu. O pervitinu nacházím vše, kromě sociálních důsledků ať už dlouhodobého či krátkodobého užívání studenty stř. škol. Věřím, že Vy mi pomůžete. Byla bych vám velmi vděčná neb si už připadám dosti bezradně. Děkuji za brzkou odpověď i přesto, že tuším že máte závažnější dotazy. S pozdravem a velkým díky, Korálek

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vybrala jste si pro práci velmi úzce zaměřené téma. Pokud mohu odporučit, je lépe před výběrem tématu zvážit, zda máte ke zpracování práce dostupné materiály a pak se teprve rozhodnout - ale to už asi teď víte sama. Zkuste se zaměřit nejen na studenty SŠ, ale obecně na mládež do 18 let, pak možná najdete více informací a na studenty SŠ budou uvedené údaje také platit. Také se zaměřte celkově na sociální důsledky užívání drog a také najdete řadu informací, které byste mohla využít. Co Vám doporučit za zdroje: Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v ČR za rok 2006 Evropská školní studie o alkoholu a jiných drogách (ESPAD) Prevence užívání drog mezi mladými lidmi: Přehled dostupných informací. McGrath, Y., Sumnall, H., McVeigh, J., Bellis, M. Překlad publikace původně vydané organizací National Institute for Health and Clinical Excellence. Srovnání užívání drog a jeho dopadů v krajích České republiky v roce 2002: situační analýza v širším demografickém a socioekonomickém kontextu. Lejčková, P., Mravčík, V., Radimecký, J., Úřad vlády ČR, 2004. Drogy a drogové závislosti, K. Kalina a kol., Úřad vlády ČR, 2003. Rozsáhlá studijní monografie, která vychází z bio-psycho-sociálního modelu zneužívání návykových látek a shrnuje v širokém multidisciplinárním záběru soudobé poznatky z oblasti drog a drogových závislostí. (plné znění všech výše uvedených publikací najdete na www.drogy-info.cz pod kolonkou Publikace). Také doporučuji web www.adiktologie.cz a www.odrogach.cz.