Pervitin
jábezsebe
Pervitin užívam kolem třičtvrtě roku většinou jenom o víkendy.Vím o sobě že mam obrovské sklony k závislostem. Poslední dobou mam opravdu nepříjemné abstinenční příznaky ,minulý víkend jsem měla halucinace (otékání obličeje,nafukování ruky,modrání různých částí těla atp. ) dokonce jsem si vsugerovala bolest ..bala jsem se že umíram...začala se se ze zoufalosti modlit ,přestože jsem zapřísáhlou ateistkou . Poprosila jsem rodiče , aby mne odvezli do nemocnice , v ordinaci mi začalo pomalu docházet že jsou to halucinace . Od té doby mam s pervitinu strašný strach ,přesto jsem si ho zase vzala . Cejtim se strašně uboze...trapně..vyčítam si svojí bezmoc....nesnášim se.......chci přestat , ale nevim kde hledat pomoc ..půlka kamarádu uživá (jestli se jim tak dá pořad řikat) a druhá půlka o tom nechce vůbec slyšet , nesnáší to . Takže tady pomoc nenajdu. Rodičům bych to v životě neřekla , nejde o to že bych se bála , ale nechci je sklamat ..nemohla bych se jim kouknout do očí . Strašně se za to stydim . V centra.. poradny ..přece jenom nemam důvěru. Informuje o tom poradna nekoho? obvodního lékaře?školu?rodinu? Spíš bych o tom potřebovala jenom s někym mluvit...aby mě trochu povzbudil...málem bych zapoměla na jeden z důvodů proč sem začla brát...za účelem zhubnutí... celý život trpim díky nadváze...a pak se tu naskytne "zázračný bílí prášek na hubnutí" ...zkoušim nahrazovat sportem..jakoukoli aktivitou...ale jsem bez energie..bez života... za případnou odezvu děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, jsem moc rád, že jste nám napsala. Nebojte se, nic není ztracené. Nejdříve k první části Vašeho dotazu. Halucinace toho typu, které popisujete, můžou být způsobené pervitinem. Při častějším užívání (a u citlivých lidí obzvlášť) může docházet k tzv. toxické psychóze, která se vyznačuje přesně takovými nepříjemnými halucinacemi, které jsou jen těžko rozeznatelné od skutečnosti. Být Vámi držím se od pervitinu raději dál, byť i jen ze zdravotních důvodů. Také fakt, že jste si znovu pervitin vzala, i po této zkušenosti, svědčí o tom, že už nemáte drogu úplně pod kontrolou. Ale dost strašení! Z toho jak o svém problému píšete je cítit, že rizika braní drog vidíte sama. Měl bych pro Vás jeden návrh. Existují místa, na která se můžete obrátit sama i zcela anonymně a svojí situaci probrat. Nebojte se, vše zůstane jen mezi Vámi a pracovníkem. My v drogových službách nesmíme o Vás, "klientovi", informovat kohokoli bez Vašeho souhlasu. A věřte, že se toho držíme!:) Pokud chcete se svojí situací začít opravdu pracovat, doporučuji Vám kontakt s některým z drogových zařízení. Tam bude dostatek prostoru si promluvit o všem, o drogách i o životě. Dejte nám vědět odkud jste a já Vám pošlu kontakt na nejbližší zařízení. Jděte, do toho. Je to jediná spolehlivá cesta z drog, ke svobodě. Zdravím Vás a držím palce, určitě se ozvěte! Štěpán Veis