kojení
klára
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, synovi je 9 měsíců a já stále kojím. Před třemi týdny jsem neodolala a po téměř roce a půl jsem si zapálila jointa. Od té doby jsem si ho ovšem zapalovala v průměru tak co druhý den(jednalo se o slabší obyčku). Vždy jsme si zapálili až jsme dali syna spát, jenže i tak ho přes noc 4xkojim (to je vícekrát než přes den, kdy dostává mimo MM i příkrmy). K tomu všemu jsem si uvědomila, že synovi dávám na večer kapky na zmírnění svědění Fenistil(trpí atopickým ekzémem).Teď mám výčitky svědomí a obavy. Proto jsem chtěla požádat o radu. Jaký má vliv nebo do jaké míry to mohlo/může ovlivnit jeho psychomortorický vývoj nebo jeho zdraví. Jak dlouho se thc drží v mateřském mléce než se zcela vyloučí a zda se to dá nějak, něčím napravit či urychlit. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že konopí se vylučuje celkem dlouho a hodně se kumuluje v tucích tak s tím asi moc nenaděláte. Prostě musíte počkat a konopí bych doporučil se v době kojení vyhnout a pokud k tomu dojde - doporučil bych alespoň 12 hodin po hulení nekojit, odstříkávat, dávat spíše příkrmy. To ale platí i pro jiné drogy. Ohledně vašich obav o synovo zdraví - tak je to samozřejmě hloupé, na straně druhé - fatální následky na jeho další vývoj jsou málo pravděpodobné. Víte - proti vašemu hulení je v protikladu to, jak dlouho kojíte. Docela často matky kojí mnohem kratší dobu, A kojení je pro dítě velmi důležité, například kvůli protilátkám a mnoha dalším věcem, které v umělém mléce být nemohou. :-) Nu, ať je syn zdráv a vy také. :-)