kam mohu dát syna na odvykací kůru?
Otec
Prosím o odpověd na dotaz. musíme poslat syna na odvykací kůru ,pokud se chce on ještě zařadit mezi normální lidi-již jsme za něj uhradili tolik dluhů, tak toto jsme schopni pro něj ještě udělat, ale potřebujame ho dostat do chráněné léčby s pobytem min.4 měsíce- toto chceme za něj uhradit , je ale taková to léčebna?Pokud toto absolvuje jsme ochotni ho znovu přijmout-jedná se o závislost na pervitinu.

Odpověděl:
Chápu, že jste zoufalí, ale nejspíš vás má odpověď příliš neuspokojí. Váš syn je dospělý a nelze ho jen tak někam "dát" nebo "poslat" na léčbu. Léčit se musí chtít především on sám už proto, že nedobrovolná léčba závislosti má malé šance na úspěch a závislý se zpravidla k užívání dříve či později vrací. Pokud bude mít váš syn zájem, určitě mu léčbu pomohou zprostředkovat v nejbližším kontaktním centru. (Pobytová léčba v rámci psychiatrických léčeben je zdarma, ve většině terapeutických komunit také nebo jsou poplaty minimální). Pokud váš syn o léčbu zájem nemá, nezbyde, než se s touto neradostnou skutečností prozatím smířit, ale na druhou stranu mu užívání pervitinu neusnadňovat, tzn. neplatit za něj dluhy, nedávat mu peníze, naopak nastavit jasné podmínky, za jakých s vámi může bydlet ve společné domácnosti a těch se i následně držet. Určitě je to pro vás náročná situace a myslím, že by vám mohlo pomoci zajít to probrat osobně do některého z odborných zařízení, které poskytují poradenství rodinným příslušníkům závislých. Pokud byste o takovou pomoc měli zájem, napište region a my vám zkusíme někoho doporučit. Jinak kontakty na organizace, které jsou zaměřeny na léčbu a pomoc závislým, najdete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice "mapa pomoci". Přeji hodně sil.