co mam dělat
romanek
je mi 17 let a bydlim v praze ja nevim co mam delat sem 4 roky na marihuane a alkoholu sem tam i lsd a a pervitin šnupu jak kdy sem tam padne i subotex co mam delat byl sem v lečebně v kostelci nad labem minulej rok a taky sem ve vychovnym ustavu tet us jenom kourim travu a alkohol a to docela dost toho zbytku sem se zbavil ale chci se zbavit i tohodle ja nemuzu normalne fungovat bez tehle veci chci normalne zit takze otazka zni jak se zbavim alkoholu a marihuany a tohle beru us 4 roky je to dost mam takovej pocit ze tohle asi nezvladnu byl sem i na detoxu ale tady jde oto ze ja chci bejt uplne cistej a zit normalne asam sem se pokousel prestat ale nejde to ja to proste nevydrzim ale kdys sem v pastaku tak to vydrzim ale sem bez nalady sem nervozni a nemam chut zit vim ze to asi neak potrva ale ja potrebuju pomoc a nechci aby se to dozvedeli rodice mama ma radost ze us neberu pernik a lsd subotexi ale co trava me vypatlava moc a alkohol proste tim jenom podporuju ten stav po ty trave bojim se toho ze si nebudu v budoucnu zalozit rodinu a kdys budu alkoholik zhulenec kterej za par roku nebude vedet ani jak se jmenuje proste mi prosim poradte jak to zvladnout díky moc roman l

Odpověděl:
Dobrý den, Romane, je určitě dobře, že se nad svou situací zamýšlíte a uvědomujete si, že i alkohol s marihuanou dokáží nadělat v životě hodně průšvihů a že s tím chcete nějak hnout. Povedlo se vám zastavit užívání pervitinu a subutexu, což je výborné, a jistě je šance vyřešit i problém s alkoholem a marihuanou. Myslím, že není rozumné zůstávat na takový problém sám, určitě by to šlo snáze, kdybyste to zkusil s odbornou pomocí a podporou. Mimo jiné by tam bylo možné i nějakým způsobem ošetřit ty nepříjemné psychické stavy, které vás provází, když abstinujete. Možná by byl vhodný i nějaký intezivní ambulantní program, ale to nejsem schopná takto přes internet posoudit. Zkuste se obrátit na některý z těchto kontaktů a probrat to s kolegy osobně: Praha 7, Denní stacionář - SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 Praha 6, Prev-Centrum-Centrum poradenství pro mládež a rodiny Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Praha 7, Kontaktní centrum SANANIM, o.s. Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Mimochodem, k vašemu dotazu mě ještě napadá, že sice rozumím tomu, že nechcete zklamat své rodiče a svěřovat se jim, že máte problémy s alkoholem a THC, ale asi bych se toho tolik nebála. Pokud uvidí, že s tím máte sám zájem něco dělat, mohli by být pro vás velkou oporou. Budu držet palce, ať se věci obrátí k lepšímu a přeji hodně štěstí.