zaměstnanec
anonym
Dobrý den, před časem jsme zaměstnali mladého, velmi šikovného hocha. Od počátku jsme u něj pozorovali celkem pravidelné výkyvy v pracovních výkonech a v jeho chování obecně. Tyto výkyvy jsou nyní po cca 4 měsících výraznější a ještě k tomu nyní mívá neustálé finanční problémy, ačkoliv dostává odměnu bohatě převyšující jeho "reálné" životní náklady. Máme podezření, že užívá nějaká stimulatika. Zaměstnanec bydlí na ubytovně se svou přítelkyní, která je na tom "prý" stejně. Poraďte nám, jak bychom jako jeho zaměstnavatel mohli postupovat, abychom mu pomohli překonat jeho nevalný start do samostatného života (a abychom ho časem nemuseli propustit). Zaměstanec je jinak šikovný, pracovitý mladý člověk, který má celý život před sebou.

Odpověděl:
Dobrý den, moc rád Vám pomůžu se situací o které píšete. Shodou okolností jsem zaměstnán v rámci SANANIMU v Pracovní a sociální agentuře. Věnujeme se zaměstnávání osob s drogovou minulostí. Součástí našich služeb je samozřejmě i možnost konzultací pro zaměstnavatele, u kterých se v práci objeví drogový problém. Rád bych Vás k nám pozval a probral vše osobně. Pokud pro Vás tedy není problém dojet do Prahy, nebo pokud jste přímo pražák. Případně můžeme zkusit probrat situaci alespoň po telefonu. Dejte tedy prosím vědět, zda je pro Vás možná osobní návštěva. Zdravím Vás a chci Vám napsat, že máte moje sympatie. Málokterý zaměstnavatel by zareagoval na podezření z užívání drog u zaměstnance tak smysluplně. Moc si cením Vašeho přístupu! Štěpán Veis