Re:Daky PRO BÁRU ORLÍKOVOU
Lalaj
Proč se Daky ptá? Jsem si téměř na sto% jistá proč se můj kamarád Daky ptá...trvá to už několik let....já o tom vím jen rok, seznámili jsme se na chatu a od té doby se setkáváme a společně bereme pervitin a vypomáháme si občas v době nouze...tzn. kdy nemáme na dávku. Ale Daky pochop, že byly doby, kdy jsme měli nouzi oba..cítila jsem dost jasně, jak mi na tobě díky závislosti přestává záležet a že se na tebe bez výčitku svědomí vykašlu, pokud budu mít drogu jen pro sebe(většinou jsem chtěla mít pro jistotu na den dopředu, znáš to jak je nepříjemné PRVNÍCH NĚKOLIK OKAMŽIKŮ BEZ NÍ...jen prvních několik!!!postupem času se utrpení a chuť zmenšuje, ale nepodceňuj jí, když myslíš, že seš v poho, tak jí podceníš a tvůj problém se zas začne prohlubovat)...považuješ tohle feťácké přátelství za normální a láskyplné?Co je to láska? Třeba objetovní něčeho, na čem ti záleží? Drog se nikdo jen tak nevzdá, pokud nemá jinou šanci, jak je sehnat, s drogami přátelství, jaké ostatní(ti, co neberou) znají, vlastně neexistuje...je to vlastně jen slabý odvar přátelství...Kolik takových lidí znáš, kteří se chovají stejně?Je to jen iluze přátelství, takové nikdy v "minulém" životě neexistovalo...opravdové přátelství jsi SKORO ztratil v době, když tě nefetující přátelé opustili, aby se uchránili velké bolesti, kterou způsobilo tvoje braní...možná to tak necítíš, ale pořád jim na tobě záleží, jen se bojí k tobě přiblížit a já vím, že ty se bojíš přiblížit zas k nim a ukázat jim svou bezmocnost...(pokud se pletu odpust, jen říkám, co znám sama z vlastní zkušenosti)ALE BEZMOCNOST TO NENI,PRÁVĚ NAOPAK..moc dobře jsem viděla, jaký vliv jsem na tebe měla, když jsem nebrala a cítila jsem se lépe něž ty.. byl to vliv velice pozitivní, omezil jsi braní, vydržels to po mnoha letech užívání překvapivě dlouho...snad dva týdny..mě jako feťačce to přijde dlouho, vím jaké to je přestávat..ŘÍKÁM SKORO, PROTOŽE VÍM, ŽE JIM NA TOBĚ JISTĚ ZÁLEŽÍ STÁLE!!!!NIKDY NEPŘESTALO....Proč se bojíš s nimi navázat kontakt...?proč se stále stýkáš s námi uživateli, kterým droga ničí budoucí šťastný život, který se rozevírá před každým člověkem?Nepovažuj mě za někoho, kdo je na tom líp, jen proto, že už se léčí, copak jsi nepoznal, že mám období, kdy tě klidně stáhnu do "pekla", když na krátkou dobu ztratím smysl abstinování? Měla jsem ohromnou radost z tvé (krátké nebo dlouhé?PRO KAŽDÉHO JINAK DLOUHÉ) abstinence..Měl jsi radost také...pořád máš naději....rozumíš tomu, proč to vím? Protože kdybych to nevěděla a nevěděli by to ani lidé z pomáhajících profesí, tak by vlastně pomoc feťákům neměla smysl...vše zaléží na tobě...chci ti říct jen to, že čím víc a častěji se budeš snažit, tím větší budeš mít úspěch nebo alespoň zabráníš zhoršení....Jen se vyvaruj setkání se "spolufeťáky" dokud na to dooravdy nebudeš mít...je to můj nejčastější omyl, proto ti to říkám takovým zvláštním prostřednictvím... Vyjmenovala jsem ti několik důvodů, proč se snažit a nakonec přestat s drogami, ale sama vím, že je lze jmenovat hodiny a hodiny...stačí jen mít rozsáhlé a špané zkušenosti s drogou.... Také vím, jak snadné je proti těmto argumentům postavit zeď a nevnímat žádné negativa, které mohou přijít...buď si jistý, že pokud to nezarazíš tak přijdoua budou tě postupně ničit čím dál tím víc!!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Budu spíše reagovat na to, co jste psala ve skryté poznámce, protože to se týká především Vás. Myslím, že nad tím uvažujete docela dobře - určitě není zcela profesionální snažit se pomáhat druhým v rámci sociální práce a přitom sama brát pervitin, to se skutečně neslučuje. Také si myslím, že přátelství nebo láska a drogy taky nejdou dohromady, sama tušíte, jak pervitin normální vztahy dokáže změnit a také jak je téměř nemožné abstinovat, pokud se člověk dál stýká s lidmi, kteří berou. Píšete, že máte nějakou zkušenost s léčbou, ale nepíšete o tom moc informací, tak nevím, zda jste už vyhledala nějakou odbornou pomoc nebo zda se pokoušíte o "samoléčbu". Napadá mě, že by možná nebylo marné zvolit nějakou ambulantní formu léčby (abyste nemusela přerušit školu). To je také možnost, která by Vám pomohla překonat to krizové období, které nastává po třech měsících abstinence. Tři měsíce jsou skutečně doba, která je riziková, protože se člověk oklepe, dá se do pořádku psychicky i fyzicky a připadá mu, že ty problémy, které předtím s pervitinem měl, nejsou tak závažné a přestává se tolik hlídat a být opatrný. Také proto se i lidem, kteří absolvovali léčbu, doporučuje, aby pak docházeli do doléčovacího programu, který jim pomůže toto období (ať už po třech měsících nebo později po odchodu z léčby) zvládnout, naučit se pracovat s tou chutí na drogy, rozpoznat krizové a rizikové situace, naučit se jim vyhýbat, stabilizovat svůj životní styl a naučit se obejít bez "drogových" přátel a prostředí. Když mi napíšete, odkdu jste, mohla bych Vám doporučit nějaký vhodný program nebo někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Protože čím déle bude Vaše užívání trvat, tím to bude složitější, problémy větší a šance, že se Vám podaří dokončit školu a fungovat v normálním zaměstnání, menší. Zvažte to. Zatím přeji hodně štěstí.