léčba
Honza
Dobrý, dva měsíce užívám denně šňupáním heroin a chci přestat. Ale když jsem to minulý týden zkoušel, začal jsem pociťovat, sice ne moc silné, ale přesto nepříjemné abstinenční příznaky. Chtěl bych to zkusit přes nějakou alternativu. Třeba i jen codein, nechci subutex, mám strach, že bych na něm zůstal. Jak mám postupovat? Je mi 17 a skoro nikdo a v rodině vůbec nikdo neví, že beru. Opravdu bych chtěl i takhle přestat a mít od toho pokoj. Stydím se za sebe. Jak mám postupovat? Mám přít normálně za svou lékařkou a požádat jí o recept na kodein? Kdybych jí řekl, že beru heroin, musela by to hlásit rodičům? Prosím o odpověď... děkuju děkuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je fajn, že jste se rozhodl přestat takhle brzy. Kodein bohužel také není úplně ta správná volba. Je totiž také návykový, kromě toho hodně negativně ovlivňuje psychomotoriku (tempo, ospalost atd.). Zkusila bych se pokud možno obejít bez všech takových náhražek. Nanejvýš utlumit bolesti ibalginem nebo paralenem, nespavost meduňkou. Chvilku to bude nepříjemné, ale za pár dní Vám bude fajn, tedy alespoň fyzicky. To je výhoda heroinu, že vyabstinování je sice dost nepříjemné, zato rychlé. Z kodeinu nebo Subutexu byste to měl mírnější ale delší. a pak je tu ještě psychická stránka závislosti, která bude asi větší problém. Chápu, že to nechcete říct doma, mohl byste ale zajít do nějakého anonymního centra, kde by s Vámi odvykání prošli. Takových zařízení je dnes už dostatek (ráda zašlu kontakt, když napíšete lokalitu). A zprávy rodičům se bát nemusíte, opravdu se dodržuje diskrétnost. Držím palce, ať to zvládnete a nebojte se říct si o pomoc.