Vysvetleni
Daky
Ptam se proto,ze beru pervitin 5let,mnel jsem pauzy nejdelsi asi 8 mesicu , neni problem prestat a znovu nezacit brat,drogy mi vzali vsecko,rodinu pratele praci i strechu nad hlavou,jen to ze mam deti mne drzi pri zivote...u mne je problem ze mne na mne nikdy nezalezelo a postupem casu sem stratil silu a chut bojovat,snazim se ale marne 20dni abstinuju mam ze sebe radost,najdu si praci , potom nekdo zavola vezmu si drogu a sem zase dole...jak rikam ja ,ja se dobre odrazim ale vzdycky spatne dopadnu...nekdy mi pripada ze sme dva a ten fetak ma vetsi silu...nevim.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vím, že je to složité a že se někdy ta motivace hledá těžko. Ale čím déle to bude trvat, tím hůř se z toho budete dostávat. Nevím, jestli jste někdy využil nějakou odbornou pomoc. Podle toho, co popisujete, mám pocit, že jste se vždycky z toho pokoušel dostat sám... Jak sám vidíte, tak ten start se Vám leckdy podaří, ale po nějaké době se dostanete zase zpátky. Myslím, že by bylo dobré, kdybyste měl nějakou odbornou podporu, která by Vám pomohla překonat to nejhorší odbobí prvních pár týdnů nebo měsíců, protože jak to vypadá, bez toho to asi nepůjde. Napdá mě, jestli jste někdy uvažoval o nějaké dlouhodobější léčbě, třeba v terapeutické komunitě - koneckonců, když to zkusíte, nemáte už skutečně co ztratit a může to být pro Vás jen lepší. Znám mnoho lidí, kteří tím prošli a teď dlouhodbě abstinují a normálně fungují - a nejedná se o lidi, kteří brali drogy pár měsíců, ale třeba 5 nebo 10 let. Jak říkal můj kolega z doléčovacího centra, kde jsem dřív pracovala - to nejtěžší není začít abstinovat, ale vydržet abstinovat. Znamená to, že není vše vyřešeno za chvíli, ale potřeba tomu věnovat nějaké úsilí dlouhou dobu, změnit life style, naučit se jinak fungovat, naučit se rozpoznávat rizikové situace, které Vás mohou stáhnout zpátky a vyhýbat se jim... Zkuste přemýšlet o svých dětech, které Vás určitě potřebují, ale jistě ne v takovém stavu, v jakém jste teď... Když mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakt na někoho z kolegů, s kým byste to všechno mohl zkonzultovat a zkusit přijít na nějaké vhodné řešení. Zatím držím palce a věřte, že není nic ztracené.