Negativni ucinky MDMA + THC
cooli
Dobrý den, predem bych Vam chtela pogratulovat, odvadite vybornou praci a ja jsem rada, ze se se svym dotazem mohu na nekoho obratit. Mam takovy problemek, no on to zase neni az takovy problem, spis bych se chtela v necem ujistit. Nejdrive bych vsak chtela napsat neco o sobe, ve 14 jsem s kamosem vyhulila prvniho speka...zhura od stejneho veku jsem zacala kourit (teda ted uz jsem uspesne odnauceny kurak), kolem 16 let jsem si docela dost ujizdela na perniku. Nejdriv jsem byla nadsena, ale pak me to nejak opustilo, proste me to prestalo bavit, ten stav nic nedaval, jen jsem mela cim dal vetsi problemy ve skole a hlavne doma, ted uz vim, ze si piko nikdy nedam, prijde mi to zbytecny. Myslim, ze jsem za muj dosavadni zivot (je mi 23 let) okusila prevazne mnozstvi nabizenych drog na nasem trhu (spise ze zvedavosti), vyhla jsem se jen heraku, je to pro me zakazane ovoce a tak to zustane naporad (znala jsem lidi, kteri na to dojeli, uz to nejsou lidi, ale trosky!!!) V soucasne dobe je to se mnou tak, ze kdyz vyrazim nekam, na nejakou akci, tak jsem vetsinou celou noc jen na vodce a cole, nebo sodovce, nekdy energy drinkum nebo pivech. Huleni jsem zacala hodne omezovat, jelikoz jsem se dala opet na studium, a huleni me delalo neustale unavenou, nebo mi to zkratka „delalo dlouhy vedeni“..ani v praci mi to moc neprospivalo . Co se tyce meho uzivani LSD, rekla bych, ze je toto uzivani na velmi svatecni urovni, prakticky jsem nic podobneho nemela cca 2 roky a i pred tim jsem si toto byla schopna dat pouze kdyz se planoval nejaky vylet, tzn. rano pozit, pres den vyrazit do prirody a vecer si dat relax, nasledne spanek. U tablet to bylo na podobne urovni. Naklanela jsem se jenom svatecnimu uzivani… ...no a abych se vratila k tomu memu dotazu. V soucasne dobe ziju s pritelem, se kterym si zarizujeme spolecne bydleni a hlavne myslime spolecne na nasi budoucnost ve dvou… Dali nas dohromady nasi kamaradi, kteri byli tehdy par. Tenkrat jsme se rozhodli, ze bychom vyzkouseli ve ctyrech vliv cisteho MDMA (vetsinou se prodava na trhu v podobe naruzoveleho prasku)…byla jsem nadsena z toho, jaky to byl uzasny zazitek…zadna parka, proste jenom hezke chvilky ve dvou…rozhodne bych si uz nic podobneho nedala na nejake akci a mezi lidma…uz se mi jen libi, dat si neco podobneho osamote, ve dvou a povidat si a povidat….rozhodne si nemyslim, ze bychom si na tom ujizdeli, meli jsme to celkem 3x a vzdy aspon s 6-10 mesicni pauzou. Proste vzdy jen jeden jednorazovej ulet.. Ted premyslime, ze bychom si udelali letosni silvestr pouze ve dvou…napadlo nas, ze bychom si ho udelali bez alkoholu a okusili opet ucinky cisteho MDMA. Problem vsak je v tom, ze naposled (cca pred pul rokem) jsme si opet dali pouze ve dvou..a asi jsme to prehnali..dali jsme si vetsi mnozstvi a ja mela pak takove stavy, ze jsem prestavala vnimat realitu (takovej stav jsme mela spis na papiru), mluvila jsem s lidma, kteri tam nebyli, videla jsem je, pritel me vzdy musel privest do reality a pak za par minut jsem zase spadla do tech halucinaci, dokonce mi to prestalo byt prijemne, nevedela jsem, jestli tam ty lidi jsou nebo ne, nechtela jsem si povidat..no proste jsem si pak uz prala, aby to prestalo..hrozny zmatek v hlave, nevedela jsem v tu chvili co pravda je a co ne..Tenhle stav se mi stal poprve (myslim si, ze je to kvuli tomu mnozstvi)..jinak ty ucinky byly vzdycky moc hezke…fantasticke.. Ted se ale bojim, ze ten stav budu mit zase. Chtela jsem se zeptat, jestli tato zkusenost nemohla byt prezvest nejake skryte dusevni vady. Bojim se, ze neco, co by melo zustat ukryte, vypluje napovrch a ja temito halucinacemi budu trpet i kdyz nebudu pod vlivem teto drogy. Dalsi vec, na kterou bych se potrebovala zeptat, jake je ryziko, kdyz je clovek na cistem MDMA a proklada to jointama? … Na zaver bych jen jeste chtela dodat k me osobe, ze zhruba od puberty trpim depresivnimi stavy (zhorsilo se to po smrti meho otce, v 17 letech)…tudiz moje poslední otazka smeruje na tuto problematiku. Muze se deprese zhorsit po uziti MDMA, nebo THC?.. pripadne LSD? ..me pripada, ze mi to tu naladu spise zveda… Moc dekuji za Vasi reakci, velice si vazim prace, kterou odvadite a hlavne Vasich vedomosti, proto budu vdecna za jakoukoliv odpoved, ktera by mi pomohla v tapani v dane problematice (asi i v me osobe – rada bych znala mozna ryzika atd.). Zdravi, Vase ctenarka :)

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vypadá to, že drogy mají ve Vašem životě důležité, ale snad i celkem pevně vymezené místo. Spoustu už jste toho vyzkoušela a zatím bez problémů (alespoň co píšete). V tom případě myslím, že berete výstrahu z minulého užití MDMA celkem správně vážně. Z toho, že se tím zabýváte je vidět, že asi sama tušíte, že to nemuselo být jen množstvím. Možná ano, ale nevím, jestli bych to pokoušela. Takové stavy, jaké jste popsala, se často objevují až po mnoha užitích drogy, především u halucinogenů. Když se ale objeví jednou, s největší pravděpodobností se budou opakovat. A pak hlavně můžou plynule přejít i do střízliva. Stává se to poměrně často např. u dlouhodobých kuřáků marihuany, kteří mají nějaké dispozice. Tím i odpovídám na Vaší otázku na kombinaci - MDMA a marihuana - rozhodně nedoporučuji, a to obzvlášť pokud trpíte depresemi. Nehledě na to, že obě látky výrazně ovlivňují psychiku, je tam ještě větší riziko, že ztratíte zase kontrolu nad množstvím. Také všechny tři látky, na které jste se ptala, mají velký vliv na psychiku a deprese. Pokud užíváte antidepresiva, měla byste se vyhnout MDMA úplně, je to velmi nebezpečná kombinace. Zkuste tu epizodu z minula brát jako jasný signál, že už jste si užila dost a že Vaše psychika toho má tak akorát. A určitě by bylo dobré - pokud už to neděláte - začít řešit deprese jinak, terapií, případně antidepresivy. Přeju Vám, ať si svůj celkem rozumný přístup k drogám udržíte a abyste už třeba ani neměla potřebu pořád s nimi něco zkoušet... PS: Děkujeme za pochvalu.