STILNOX
LILIANA
Já už nevím jak dál. Je mi už 46 let a je mi čím dál hůř. Již 3x jsem byla na léčení a už jsem zničila nejen sebe (to už mi je jedno!!!!), ale hlavně svou rodinu. Mám velkou dceru a syna, jenže ti už vlastně ani mámu nemají. Mám krásný dům, a nyní ho mám opustit. Bude lepší, když se dokážu starat sama o sebe. Já si neumím představit, že opustím dům, kde jsem vyrostla. Jsem docela chytrá ženská, jsem abstinent, nekouřím, ale stilnoxem jsem se zničila. Manžel se se mnou rozvádí (nedivím se) ä šestnáctiletý syn se ho ptá, kdy vypadnu. Ještě bych se chtěla zeptat v léčebně v Plzni, ale mám pocit, že o závislostech znám vše nazpaměť, ale sama sobě poručit nesvedu. Já vlastně všem jenom ubližuji. Dokázal někdo ještě po 10 letech přestat? Nejhorší ze všeho je, že jsem slíbila, že odejdu z domu. Jana

Odpověděl: Jakub Minařík
Nějak mi z toho co píšete není jasné, zdali jste kvůli závislosti absolvovala odvykací léčbu. Pokud užíváte stilnox již 10 let, tak se jeví odvykací léčba jako nezbytná podmínka pro to, aby se vám abstinence podařila zahájit a udržet. Stejně tak je nezbytné po léčbě absolvovat doléčování. Protože vědět o závislosti vše nazpaměť ještě neznamená, že zvládnete abstinovat. Protože to není intelektuální úkon. :-) Na vašem místě bych se v první řadě soustředil na léčbu a dosažení stabilní abstinence. Protože to je nezbytná podmínka toho, aby se vám podařilo komunikovat s blízkými. Já sice nevím, jestli vaše rodina bude mít s vámi ještě trpělivost. Stává se, že vztahy se zneužíváním drog, léků nebo alkoholu naruší tak, že nejdou spravit. Nicméně vím, jak s vámi rodina trpělivost ztratí, když nic neuděláte a nebudete abstinovat. To vypadá - z toho co píšete, dosti fatálně. Tož, napište kam nastupujete do léčby, kdybyste potřebovala nějakou radu ohledně výběru léčebny, tak napište. Mě se jeví - jako celkem dobrá varianta, krom té Plzně, také pražský Apolinář.