čím presvědčit závislého
Tom
Mam kamarada, byvali jsme nejlepsi kamaradi. Kolem 20 jsme zacali kourit travu, to je asi sest let zpatky.Pak se prestehoval, nasel novy kamarady a zacal brat pervitin.Ja jsem to taky zkusil, ale bylo mi z toho blbe, tak jsem toho nechal.On taky rikal ze skoro nebere jenom obcas. Jenze za cas ho zacali vyhazovat z prace ze zaspaval i spal v praci. Ted jsem ho po delsi dobe videl, uplne jsem se ho stitil, rozpichany ruce, hubenej. Az se mi fakt chtelo brecet.Kdysi jsme si spolu rikali ty hnusny fetaci, takhle prece nemuze nikdo skoncit. Taky vim, ze zacal krast jak jinak.Muzu takovyho cloveka presvedcit a jak a cim aby s tim prestal?Ma to cenu?Vim, ze rodina se od nej distancuje a ja a dalsi kamaradi z drivejska po pravde taky.

Odpověděl:
Dobrý den, je zcela pochopitelné, že když vidíte vašeho bývalého nejlepšího kamaráda v takovém stavu, v jakém je, že byste mu rád pomohl. Ale asi vás trochu zklamu. Abstinovat a něco změnit musí chtít především váš kamarád, vy to za něj udělat nemůžete. Pokud váš kamarád o pomoc a léčbu projeví skutečný zájem, můžete mu předat kontakt na naše stránky či na odborné zařízení, které se na pomoc závislým specializuje a případně ho tam doprovodit. Také můžete kamarádovi říct, že se o něj bojíte a vnímáte, kam se s pervitinem dostává a že jste ochoten ho podporovat v případě, že se sebou bude chtít něco dělat. To hlavní však zůstává na něm. Mrzí mě, že pro vás nemám příznivější zprávu, ale žádný zázračný recept v tomto případě neexistuje. Pokud se má člověk se závislosti dostat, musí o to usilovat a něco pro to udělat především on sám. Přemlouvání, rady ani výhružky v tomto případě moc nefungují.