Alofok
Dobry den,brala jsem pervitin,ted uz sem asi 4 mesice nemela..Uz me presli ty sileny a hnusny stavy..ale ja mam na to porad chut..Vim v jakych sem byla srackach a nechci to znovu!!Ale jako by se mi z hlavy pomalu vykurovaly ty hnusny vzpominky a prevazuji jen ty vzpominky na krasny pocity kdyz sem se sjela..Nemuzu se zbavit tech snu o tom jak si zrovna davam caru.A co je nejhorsi je,ze vsichni moji znami a kamosi taky frcej nebo zacinaji..Strasne bych se sjekla a le mam starch ze po druhe uz se z toho nevyhrabu.nedokazu si predstavit ze bych mela zit bez veskerych drog,at uz je to treba jenom trava.Pred tim nez sem zacala brat sem mela skusenosti jen s travou,ted si piko nahrazuju houbama a jinejma srackama.Chodim k psychousovi,beru naky slabsi prasky na deprese..Nevim co dal..Dyt sem uplne ztracena!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chutě na drogy jsou věc, která mizí dlouho a je složité s tím dennodenně fungovat. časem se právě vynořují ty vzpomínky bez těch negativ, člověk se oklepe z nejhoršího a najednou mu to nepřipadá tak zlé, jak to ve skutečnosti bylo. Pokud ovšem budete ve spojení s lidmi, kteří berou a budete si pervitin nahrazovat jinými drogami, tak ty chutě budou ustupovat velmi pomalu, protože se stále pohybujete v prostředí, které ty chutě vyvolává. Taky mě napadá, že kombinace antidepresiv a lysohlávek, popř. marihuany není zrovna dobré řešení. Jednak obě tyto drogy mohou podporovat ty depresivní stavy a Váš stav se nebude lepšit, přestože užíváte antidepresiva a jednak možné, že antidepresiva a uvedené drogy v kombinaci mohou vyvolat další potíže v důsledku nějakých nepříznivých interakcí. Nemusíte si teď umět představit, že budete celý život bez drog - stačí, když se pro začátek zaměříte na to, abyste to zvládla následujících pár týdnů, je to jednodušší představa a lépe splnitelná záležitost než abstinovat po zbytek života. Pokud si dáte, s největší pravděpodobností se rozjedete znovu. Nemyslím, že by bylo nemožné se z toho vyhrabat i po recidivě na pervitinu, ale bude to samozřejmě čím dál složitější. Mám za to, že po čtyřech měsících bez pervitinu by byla škoda si znovu dát a muset tím martýriem procházet znova. Ztracená určitě nejste. Zvládla jste první čtyři měsíce bez pervitinu. Napadá mě, že by Vám možná pomohlo, kdybyste se obrátila na někoho z odborníků, kteří pracují s lidmi po léčbě z drogové závislosti nebo s těmi, kteří dlouhodobě abstinují. Nevím, zda Váš lékař je člověk, se kterým si můžete o všech těchto věcech normálně promluvit a jestli máte od něj potřebnou podporu. Když mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů z doléčovacích center. Pomohlo by Vám to zvládnout ty chutě, naučit se s nimi zacházet a také se naučit vyvarovat se těch rizikových situací, které je mohou spustit. Zatím přeji hodně štěstí.