Pomoc závislému
Magda
Jak mohu pomoci dívce závislé na pervitinu (1,5 roku), které je 16 let, je přesvědčená, že v 18 letech přestane, Rodiče si nechtějí připustit, že je závislá na droze. Její problém vyústil ze situace v rodině.

Odpověděl: Dana Pěčová
Můžete ji pomoci třeba tím, že ji doprovodíte do zařízení, kde se zabývají těmito problémy. Můžete ji sdělit, že v 18ti letech bude mít droga větší vliv než její rozhodnutí toho nechat, může mít zdarvotní kompikace, které souvisí s typem užívání, může mít psychické potíže, které můžou vyústit v toxickou psychozu, která je velmi nepříjemná, i když s abstinencí odezní.Může mít problémy se zákonem, což s sebou braní drog zpravidla přináší. A to nemluvím o výrazném zhoršení již tak asi problematické situace v rodině. Zkuste ji podpořit v tom, aby se alespoň nezávazně šla poradit, co s tím. držím palce.