Cigarety, marihuana
Pitrysek
Dobrý den, mám dvě (větší) otázky. 1. Z jakého důvodu není ve vašem přehledu drog (Vše o drogách) uveden nikotin, tabák, nebo 'konvenční' cigarety jako takové. Tabák, podle mého názoru, do přehledu drog patří, zvlášťě když tam uvádíte i čaj a kávu. Zajímalo by mě, v které skupině by se ocitl, jak je návykový psychicky a somaticky, tolerance apod, zvláště ve srovnání s marihuanou. 2. Jsou nějaké rozdíly v účincích marihuany a hašiše? Jestli ano, čím jsou (chemicky) způsobeny? Domnívám se, že hašiš je ekvivalentní hodně potentní marihuaně. Tedy, pokud chci dosáhnout určité míry účinku, mohu zkonzumovat buď větší množství nekvalitní marihuany (více zplodin hoření), nebo méně kvalitní marihuany a nebo velmi malé množství hašiše. Z uvedeného by vyplynulo, že vůči fyzickému zdraví je nejméně škodlivé užívání hašiše. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
1. Tabák tam není prostě proto, že tam není. Nemá to žádný speciální důvod. Ocitl by se asi někde ve skupině se střední mírou rizika. Jeho návykovost je oproti trávě vyšší, také somatická rizika-zvláště proto, že většina kuřáků pálí jednu od druhé jsou vyšší.
2. Hašiš a marihuana se chemicky neliší. Myslím, že mají trochu odlišný účinek, který je vyvolán trochu jiným poměrem účinných látek-jednak je haš pryskyřice, zatímco marihuana kus sušený kytky a tudíš tam bude jiný obsah některých látek, které mohou modifikovat účinek. Hodně taky záleží na skladování a zpracování-může se stát, že při blbém skladování se některé látky vlivem zevních podmínek rozloží, nebo pozmění.
Ohledně toho, zda je lepší nůše sena, joint extrovního modýlku, nebo kousek haše.nevím. Vyjma množstevních faktorů hrají roli i jiné věci-například výše zmíněné spektrum účinných látek. Mám takový dojem, že leckterá marihuana je tak silná, že si efektem nezadá se silným halucinogenem. Tam jsou pak mohou být rizika spojená s užitím značná, ne co se týče závislosti, ale stavu, který nastává po intoxikaci. Takže z tohoto pohledu je seno možná bezpečnější. Alespoň pro méně zkušené uživatele.