půjde to?
"Majkl"
Studuju třetím rokem VŠ...vždycky sem míval u zkoušek velký problémy s trémou a nervozitou...často sem měl u zkoušky okno a na nic sem si nevzpomněl...tak mě vyhodili, bylo to o nervy. Asi před rokem sem si začal na radu spolužáka před každou zkouškou dávat perník (řek bych tak polovinu běžný dávky, co se bere). Nervozita byla hned pryč, najednou sem si věřil, líp sem si vybavoval vědomosti...i když se všude píše, že zlepšení vybavování je jen subjektivní, tak u mě asi ne...moje výsledky se hodně zlepšily. Ale: v zimě sem začal P brát i před míň významnejma testíkama...zkoušek bylo taky hodně...pocítil sem hodně ty negativní efekty drogy...a teď nedávno sem si dal před zkouškou asi moc...zkoušející to na mě poznal...zeptal se mě hned na začátku zkoušky, na čem sem...dostal sem stíhu, zkoušku sem úplně zkazil, plácal sem nesmysly pátý přes devátý...ostuda. Řek sem si dost a na druhej termín sem šel bez P (a k jinýmu zkoušejícímu)...jenže to byl strašnej propadák...zase ta tréma a nervozita, horší než kdy jindy. Skoro na nic sem si nevzpomněl a zase sem vylítnul. Teď mám strach jít na třetí termín...mám utkvělou představu, že bez P to stejně neudělám...mám v plánu si zase P vzít, ale přeci nemůžu dál takhle pokračovat...navíc zřejmě dostanu odteďka vždycky stíhu, že je to na mě zase nějak poznat. A taky další problém...mám někdy chuť si dát P jen tak pro zábavu, čím dál víc...ale nikdy sem to neudělal. Jak tuhle situaci řešit?

Odpověděl: Dana Pěčová
Tak nevím, zda na Vás pervitin nemá účinky, o kterých se píše. Myslím si, že jste se dopracoval dál, než jste tušil, protože stíha opravdu není nic příjemného a v normálním životě se zpravidla nevyskytuje. Možná se vám mohou potíže dostat do fáze tzv. toxické psychozy, to co popisujete tomu skoro nasvědčuje. Stejně tak chuť si dát jen tak je už možná problém. Doporučila bych Vám návštěvu zařízení, které se zabývá léčbou drog.problematiky, protože vždy můžete něco dělat, aby se váš stav nezhoršoval. Pokud studujete v Praze, můžete se obrátit na Denní stacionář 02/ 20 80 31 30, nebo na jakékoliv K centrum. Držím palce, pokud budete chtít, ráda Vám pomohu.