Prevence
dodo
Objevila jsem že dcera doma tajně pěstuje marihuanu, je jí 17, učí se průměrně,s chováním problémy nemá, tedy OK, účinky jsem nikdy nepozorovala i když jsme ve styku denně. Myslím že promluva je neúčinná i kdzž jsme vše o drogách probrali, prosím o radu jak nejlépe dále hrát mrtvého brouka hrát mrtvého brouka a vše tajně ničit promluvit a nic neodkrývat pěstírnu odhalit a udělat bušus?? nevím co by bylo nejlepší, je technický talent a zařízení je podle mě kvalitní i když ona neví že o něm vím, je chytře ukryto, ale chyba se vloudila a já ho náhodou objevila.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, to jste v blbé situaci. A já ostatně taky, protože se na tohle téma blbě radí. Asi bych doporučoval zkusit o to s dcerou promluvit. To, že jste náhodou narazila na to co jste neměla se prostě stává a já si tak říkám že by bylo fakt dobré o tom komunikovat. Je to asi jediná cesta. Prostě se zeptejte. Doporučuju nedělat moc chytrou-na to mývají rodiče talent a je to způsob jak komunikaci hned v základě udusit. Pokud budete postupovat nenásilně a otevřeně máte velkou šanci zjistit skutečný rozsah problému. Pak se můžete dál ptát a enbo to jen monitorovat.
Možná na uklidněnou: Sposta lidí kouří marihuanu a možná jen relativně málo s tím má nějaké výrazné problémy. Většina lidí prostě za nějaký čas hulit přestane, nebo to omezí a dostane se to na periferii jejich zájmu. A pak-marihuana je myslím měkčí droga než alkohol. A co se rýče iniciace a přechodu na tvrdé drogy-i tohle riziko je spíš oblíbeným tématem tisku než že by to byla realita. Ne že by to nebylo možné-stát se to může-ale iniciační drogou bývá spíš alkohol. Ale ten pijou všichni a tak se o tom mluví spíš málo.
Takže-pěkně si s dcerou promluvte. A pokuste se méně mentorovat-vaše znalosti o marihuaně budou jistě menší než znalosti dcery a tak se napřed nechte poučit-to se bude dceři jistě líbit. Své stanovisko se jí ale sdělit nebojte. Souhlasit s jejím hulením nemusíte a s pěstováním trávy doma taky ne. Ale taky nemusíte vyslovit hned zákaz, který budete těžko kontrolovat. Víte, z praxe vím že zákazy a ultimata musíte umět kontrolovat a taky dodržet. Jinak jsou na ... Takže vám přeju ať se to podaří. :-)