Esprital
Petr
Dobry den, byl mi predepsan lek esprital na lecbu endogenni deprese, kterou jiz dlouho trpim. doufam, ze mi pomuze. Chtel bych se zeptat, zda jeho uzivani muze ovlivnit sexualni funkce. U seropramu jsem byl temer impotentni. Dekuji, Petr

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle podrobné informace o léku Esprital (Státní ústav pro kontrolu léčiv) by nemělo užívání mít na sexuální funkce vliv, u Seropramu jsou tyto potíže (impotence a poruchy ejakulace) uváděny mezi poměrně častými nežádoucími účinky. Takže předpokládám, že Esprital je pro Vás v tomto ohledu lepší volbou. Jinak - myslím, že i Váš ošetřující lékař by Vám na dotaz jistě také odpověděl - mám za to, že tyto obtíže bývají u některých typů antidepresiv časté a že není problém to s lékařem konzultovat, stejně tak jako jakékoliv jiné pochybnosti ohledně medikace. Nemusíte mít z toho obavy. Navíc tato poradna je přec jen zaměřena spíše na problematiku nelegálních drog :) Přeji hodně štěstí.