Otazka
Kopyto
je nějaký rozdíl v prožitku péčka injekčně nebo frknutím? nebo je to pouze, že injekčně to pocítíme okamžitě, šňupnutím za 10 min jak tady píšete?

Odpověděl: Martin Hulík
To je co do prožitku hlavní rozdíl - intoxikace při šňupnutí najíždí zvolna v desítkách minut, při injekční aplikaci je nájezd okamžitý a razantní. Další průběh intoxikace, její vrchol délka jsou v obou případech zhruba stejné.
Do rozdílu v prožitku můžeme zahrnout i důležitý psychologický moment přechodu z jiného na injekční užívání (naopak to bývá spíš zřídka). Zpravidla následuje rychlá sociální, psychická a tělesná devastace a z člověka je feťák se vším všudy.
Při injekční aplikaci je taky mnohem jednodušší se předávkovat (a při troše smůly zemřít) a nakazit se infekčními chorobami, typicky hepatitidou B a C (obě mohou přejít do chronicity a ve významném procentu případů jsou neléčitelné), HIV, plísňovými infekcemi, atd. Injekční uživatel je vlastně permanentně blízko smrti a to do "prožitku" jistě také patří.