pervitin
Berenika
Dobrý den pane doktore. Už jednou jsem Vám psala a pak Vás taky viděla v Sananimu (jste sympaťák)... Jde o mého partnera. Je závislý na pervitinu už skoro 4 roky. Teď už je asi 10 dní čistej. Udělal už spoustu kroků k tomu, aby se svou závislostí něco dělal. "Zaregistroval" se a dostal seznam léčeben. Je domluven, že to nejprve zkusí sám, ale kdyby nevydržel (jako že nevydrží) okamžitě prý nastoupí léčbu. No asi se zase minimálně na měsíc rozjede.... Mně jde o to, že mu bylo řečeno, aby si ty léčebny obvolal, kde mají místo, ale on teď nic obvolávat nebude, protože je zatím čistej, že jo.. já bych je obvolala a nějakou mu dopředu dojednala, ale nikdo mi není schopný odpovědět, jestli potřebuje před léčbou detox nebo ne (šňupe pouze pervitin) a jestli je lepší nemocnice nebo nějaká komunita? Já si nevím rady jak z toho seznamu 40ti léčeben vybrat tu pravou. A jak vlastně taková léčba probíhá? A jsou všechny tak strašně dlouhodobé? Na 6 měsíců minimálně? Díky a přeju hezký den.

Odpověděl: Martin Hulík
Kolega Minařík (píšete jemu, že?) bude v práci až ve čtvrtek, tak si ho dovolím zastoupit. Můžete mu taky pak napsat ještě jednou.
Partner se asi "zaregistroval" v kontaktním centru. (To je ta spousta kroků k abstinenci?) Když mu řekli, aby si obvolal léčebny, mysleli tím, aby si je obvolal SÁM. Má to svůj smysl. Těžko očekávat, že v léčbě vydrží někdo, kdo pro nehne ani prstem pro to, aby se tam dostal. Takže to nedělejte za něj, je to zbytečné a nevýchovné. A kdyby snad váš partner váhal, do které léčebny má nastoupit a jaké jsou podmínky přijetí, vhodná doba léčby, atd., v Káčku se s ním o tom rádi budou bavit, jsou tam od toho. Stačí zavolat a objednat se. Vy jděte raději s kamarádkou na kafe. Hezký den. :-)