Potřebuju radu a pomoc
Jsem matka 20 letého syna. Vidím, že propadl drogám. V poslední době markantně zhubl, ¨občas je nepřítomný pohledem, začal pozdě chodit do práce, je stále unavený. Odmítá mou pomoc, říká, že nic špatného nedělá, že není feťák. Na životě mu údajně nezáleží. Vím, že už dlouho kouřil marihuanu, ale v poslední době to není jen tráva.Mám podezření na pervitin, ale může to být i něco jiného. Dobrovolně nechce jít na krev, nechce se vůbec bavit o tom, že by potřeboval pomoc. Co mám v takovém případě dělat? Hrozně se o něj bojím. Děkuju.

Odpověděl:
Dobrý den, Váš strach je pochopitelný. Bohužel však neexistuje způsob, jak někoho donutit k abstinenci proti jeho vůli. Neznamená to však, že jste bezmocná. Máte plné právo razantně nesouhlasit s tím, aby Váš syn užíval drogy, obzvláště pokud s Vámi bydlí. Zdá se, že tento postoj ještě zcela nepochopil a je tedy zřejmě třeba, abyste v tomto směru zesílila signál. Dejte mu to jasně najevo a stůjte si za tím. Tento postoj však vyžaduje důslednost a dbaní na dodržování dohodnutých pravidel. Píšete, že mu chcete pomoci, on však o pomoc nestojí. Zkuste se zaměřit více na sebe, můžete využít konzultace s odborníkem, abyste se v situaci lépe zorientovala, získala potřebné informace a podporu. Můžete využít například služeb kontaktního centra pro uživatele drog (nabízí poradenství i pro rodinné příslušníky) ve Vašem regionu. V osobním kontaktu budete mít více prostoru na důkladnější rozbor Vaší situace a služby můžete využít zdarma a anonymně. Kontakty na konkrétní zařízení naleznete na serveru www.drogy-info.cz v kolonce Mapa pomoci. Mimochodem, podle příznaků, které popisujete bych sázel spíše na tlumivé látky - možná opiáty. Hodně štěstí a držte se. TN