Jak jí pomoct?
lika
Dnes mi sestra řekla, že její spolužačka je závislá na drogách, něco si pichá, nezapamatovala jsem si to. Má oni strach, Kdyby informovala učitele, tak ji ze školy vyrazí. Neví to ani rodiče té dívenky, jak jí má pomoct? Komu to má říct? Je z toho dost špatná, protože má strach, aby se jí něco nestalo ještě horšího. Vím, že předeším musí chtít ta holka, ale je to 17-ti kettá puberťačka, která se řídí názorem svých kamarádů ( ikdyž špatným). Můžete mi poradit, jestli zajít k rodičům na K-centrum nebo kam? Děkuji moc.

Odpověděl: Lenka Maškulková
Dobrý den, Liko, situace Vaší sestry není lehká. Na jednu stranu by chtěla kamarádce pomoci, na druhou, pokud bude bez jejího souhlasu informovat její rodiče nebo školu, může ztratit její důvěru. To, aby Vaší sestře kamarádka důvěřovala, pokud by jí chtěla pomoci, se mi zdá velmi důležité. Hovořila Vaše sestra se svou kamarádkou o jejím braní, o rizicích, které přinese prozrazení toho, že bere? Co může následovat? Máte pravdu, že sestra zdá se nic nezmůže, pokud bude chtít její spolužačka v braní pokračovat, ale může se pokusit nasměrovat ji k nám do K-centra. Pro naše klienty nabízíme bezpečný anonymní kontakt a pokud spolužačka bude mít zájem, můžeme s ní o její situaci hovořit. Stejně tak Vaše sestra může k nám zavolat a telefonicky se poradit nebo se objednat na osobní pohovor, co by se dalo dělat. Tel.číslo do K-centra: 02/83872186, ve všední dny 8.00 - 21.00 hod., o víkendu a o svátcích 9.00 - 21.00 hod.