test na péčko
Anna
chtěla bych se zeptat, jak se jmenuje a kolik stojí volně dostupný test, který prokáže přítomnost pervitinu. Jedná se mi o ten test, o kterém jste tu mluvili, že se to pozná moči. Potřebuji zkontrolovat partnera, který tvrdí, že už je čistej, ale mě se to moc nezdá. Taky mě samozřejmě zajímá, jak jsou ty testy spolehlivé a jestli se na ně můžu vázat. Díky.

Odpověděl: Lenka Maškulková
Zdravím Vás Anno, píšete, že potřebujete zkontrolovat partnera, mluvila jste už o tom s ním? Víte, on je to dosti závažný zásah do intimity, požadovat po někom moč kvůli testům, partner s tímto krokem musí souhlasit. Spolehlivost testu by měla být vysoká, ale je otázkou, co vlastně chcete zjistit. Test zjistí pouze aktuální přítomnost drogy v těle, nezjistí, zda daný člověk drogu užil pouze jednou, nebo zda bere pravidelně. Pokud test vyjde negativní - může to znamenat, že Váš přítel opravdu nic nebere, nebo jste test udělali v době, kdy pervitin nebyl v dané chvíli zjistitelný. Pervitin lze detekovat v moči od 2 do 14 dnů po užití, ale opět je toto rozmezí orientační. Než přistoupíte k takovému řešení, přemýšlejte, jak naložíte s informací, kterou Vám test ukáže. Promyslete, co bude následovat jak v případě, že bude test negativní, tak i pozitivní. A v každém případě s přítelem o tomhle hovořte, neboť on je ten, kdo se nakonec rozhodne, zda Vám moč k testování poskytne, nebo ne. Test se jmenuje Dynex test pro metamfetamin, měl by stát přibližně 100,- Kč.