poradna
Vašek
Pracuji při jednom ÚOS ČČK jako lektor protidrogové prevence a prevence soc.patolog. jevů. Ćasto se na mě rodiče obracejí, jestli bych jim nemohl pomoci v situaci, kdy mají podezření, že jejich děti experimentují s drogami nebo jsou ve škole šikanovány. Jak bych měl mít právnicky podloženo, že mohu např. s ředitelem školy jednat místo rodičů (jedná se mi o ty rodiče, kteří nevědí kam a na koho se obrátit a s vedením školy ,,neumějí'' jednat).Děkuji

Odpověděl: Martin Šefránek
Ahoj Vašku. Odpověď na tvou otázku nebude jednoznačná. Moc si nedokážu představit, co máš na mysli tím "jednat místo rodičů". Jako lektor protidrogové prevence na školách prostě nemůžeš vystupovat v roli opatrovníka, kterého ustanovuje soud. Proto mají za děti odpovědnost rodiče. Pokud se v rodině již nějaký problém (nebo i podezření) ohledně experimentů s drogou vyskytl, pokusil bych se rodiče i jejich potomka navázat na nějaké odborné zařízení, které je schopné situaci v rodině náležitě ošetřit. V Praze je to např. Prevcentrum, tel: 02/33355459, adresa: Meziškolská 1120/2, Praha 6.