dcera a pervitin
mamik
Dobrý den pokračuji v dotazu 325701.Dcera je rok v Kosmonosích.Malovali,dali ji na otevřené odd.utekla,ale po nedobrov.návratu byla čistá.Byl za ní otec,byl z ní nadšen povídali si.Večer utekla za kamarády a nevrátila se.Dali jsme ji hledat.V pátek ji přivedl kluk,našel ji v herně pít.Byla u něho a nekomunikovala staral se o ni.Nebyla v dobrém stavu.Moc nemluvila,chtěla pryč s ním.Když odešel začala utíkat byla agresivní.Záchranka a policie mně ji pomohla odvézt zpět na uzavřené.Ale už ji tam mají dost.Dělá problémy.Někdy má pozitivní toxikologii.léky má solian a serlift.Pobyt ji za rok nikam neposunul,doma asi nebude.Někdy je s ní dobrá domluva.Podle mého by ji pomohla skupina dobrých lidí s kterými by byla.Kdyby zvládla pobyt v komunitě.Ale daleko odsud.Nechci ji nechat ulici.Ale sama asi nic nerozhodne.A já se bojím do něčeho ji tlačit.Nyní je nepracující.Přestoupila z obchodní školy na učňovskou - zlatnice.Pěkně malovala,má ráda zvířata,byla chytrá,ale teď jen upadá.Co dál kam se mám obrátit.Chtěla bych ji pomoci něco zkusit.Psycholog říká,že není vhodná do komunity.Ale co teda?Zkusit to?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Ze všeho toho, co jste psala před časem i nyní, mám pocit, že Vaše dcera si neví rady sama se sebou a že jí nijak nebaví to, co provádí, i když to občas vypadá jako schválnosti. Komunita, kde by se naučila žít s lidmi, je jistě zajímavá myšlenka, nejdřív je ale třeba ji trochu stabilizovat, aby tam vůbec měla šanci vydržet a nešlo jen o další zbytečný čas. V komunitě ji nikdo nebude jednou týdně hledat, hlídat ji apod. Musí být přesvědčená, že tam chce zůstat. Nenapsala jste, jaké důvody měl psycholog, aby jí to nedoporučil. Já mám pocit, že by v první řadě potřebovala přijmout režim v psychiatrické léčebně, odkud neustále utíká. bylo by dobré zjistit, proč má takové výkyvy a najít pro ni alespoň na dočasnou dobu vhodnou medikaci. Mělo by se s ní také pracovat terapeuticky, což asi dělá právě psycholog. Až se situace trochu zklidní, můžete určitě zkusit komunitu, ale chtít musí ona.