riziká pichania do triesla
ach
už pár rokov beriem hlavne opiáty vnútrožilne, moje žily vydržali veľmi krátko - len prvých pár mesiacov som sa bezproblémovo pichala do dvoch viditeľných žíl na predlaktiach, lenže do takého polroka mi úplne zmizli a už nikdy neboli použiteľné. odvtedy som si mohla pichať len do žíl na chrbtoch ruky či prstoch, ale sú to všetko tenké žily, ťažko sa do nich trafím a fakt niekedy nenájdem vôbec žiadnu nech sa ako snažím. teraz nedávno mi známy ukázal ako sa pichá do triesla - bol školený v tomto a vysvetlil mi presne čo ako kde môžem kde nie. predtým som z toho mala strach, ale teraz keď vidím že sa tam trafím hneď a nemusím hodinu márne hľadať použiteľnú žilu, zlákalo ma to a odvtedy som si dávala len tam. no aj tak mám z toho strach, viem že je to jedno z najnebezpečnejších miest a môže to ozaj zle dopadnúť. a včera ako som si pichla, nabralo normálne tmavočervenú krv, išlo to tam ľahko a bez bolesti, lenže potom som cítila také ako stuhnutie celého stehna tak na desať minút, a ani som necítila nástup. myslíte že som sa dala vedľa, alebo čo sa mohlo stať? to stehno stále občas tak cítim, nie bolesť ale také nejaké stuhnutie, a občas odvtedy cítim taký divný pocit aj v iných žilách v úplne iných častiach tela. nie je to nijak extra nepríjemné, ale robí mi to stresy, netuším čo to je, mám sa toho báť? čo všetko sa takto môže stať? a je nejaký spôsob ako dopomôcť žilám na ruke k obnove, alebo keď sa po vyše roku neobnovili sú už nadobro stratené? viem že asi mi už ostáva jedine oželieť pôžitok z IV a ostať pri iných aplikáciach, ale neviem sa k tomu prinútiť..

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Díky za důvěru a upřímnost. Co Vám konkrétně je, nedokážu takto na dálku s přesností vyhodnotit, je však nad slunce jasné, že jste si dlouhodobým injekčním užíváním drog zničila cévní systém, a podle všeho, nejen ten.
Pokud neustoupíte od užívání drog, a nezačnete se léčit, nebo aspoň nezměníte způsob aplikace, bude hůř. Chronickými zdravotními potížemi, s narůstající závažností, můžete přijít o končetiny, nebo z nejrůznějších důvodů zemřít. Selháním zásadních organů počínaje, přes embolii, závažné cévní příhody, celkovou sepsí, atd., konče.
Aplikace do třísel, není řešením. Pokud setrváte v užívání drog, můžete si prodloužit život, polykáním drogy v plnitelných, želatinových kapslích, které dostanete zdarma od terénních pracovníků, také v každém kontaktním centru, nebo za přijatelný peníz v lékárnách.
Doporučuji Vám přečíst si některé dotazy a odpovědi, týkající se aplikace do třísel, nebo aplikací obecně, z archivu naší poradny, například:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/33578/pernik-a-kam-s-nim.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/7244/pro-jakuba-minarika.html
Podívejte se do internetové podoby magazínu eDekontaminace:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/181/dekontaminace-ii_2011.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/111/dekontaminace-i_2011-smrt.html
Zadejte do Googlu:
Krev, žíly, tepny - eDekontaminace
nebo
Alternativní způsoby aplikace u injekčních uživatelů drog
a stáhněte si v pdf formátu užitečné informace k tématu.
K rizikům a dalším okolnostem, týkajících se injekčního užívání a alternativních aplikací:
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi Otevřít odkaz v novém okně
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html?warning=kill
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Kapsle:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/193/nemas-uz-kam-davat-Zily-ti-neberou-a-nosem-to-taky-nejde-nemas-ciste-jehly-a-presto-si-musis-dat-vyzkousej-kapsle!!!.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html?warning=kill¨
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Předpokládám, že k lékaři se nechystáte, přesto, že by to pro Vás bylo nejbezpečnější řešení. S obnovou žil, pokud si budete dál píchat, nepočítejte. Můžete se ale poradit jak o svých zdravotních problémech, také jak na to, s případnou změnou aplikace, nebo radikálnější změnou životního stylu, s pracovníky některého bezplatného zařízení, které poskytuje i anonymní služby uživatelům návykových látek. Může jít o zcela nezávaznou konzultaci. Nikdo Vás nebude soudit, dívat se skrz prsty, k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a odbornou pomoc. Nesejde na tom, jestli si vyberete kontaktní centrum, adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo podobnou službu.
Kontakty na zařízení na Slovensku, služby, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se závislých, najdete zde:
Léčba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál,
Anonymní narkomani SK
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
http://www.anonymninarkomani.sk/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Stačí takto? Kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.