Perník a kam s ním
manie
čauvec... jak poznám kerá žíla je ta pravá?? Když si nechci píchat klasicky do ruky... píchat jen tak do břicha jako inzulín, to je blbost ne??? a vlásečnice je taky blbé? další místa kde sou žíly vidět, mám tak u kotníku. a do krku si píchat nebudu, nejsem hňup...prostě a jednoduše můj dotaz je...kam a jak se napálit, aby to nebylo vidět a požitek byl stále silný a parádní??

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím, díky za důvěru.
Jen neradi podáváme návodné informaci typu, "jak drogy nejlépe užít, aby to bylo parádní". Náplní naší práce je především pomoc v nouzi a tíživých situacích uživatelům návykových látek, jejich blízkým, také lidem, kteří jsou nějakým způsobem drogou ohroženi, i nejširší veřejnosti. Často jde o život. Odpovědi na podobné otázky můžete najít na webech, diskusních fórech a stránkách drogových nadšenců, nebo "průzkumníků" a experimentátorů, kterých je na síti habaděj.
Faktem je, že názory a informace se na podobných stránkách velmi často liší od názorů odborníků, nebo lidí se zkušeností, kteří přežili a mají období nadšení z drog za sebou, takže je nedoporučuji brát za bernou minci.
Pokusím se tedy být co nejobjektivnější a vycházet především z toho, aby se minimalizovala možná rizika a újmy na Vašem zdraví.
Intravenózní aplikace, tedy do žíly, je tím nenebezpečnějším a nejrizkovějším typem aplikace vůbec.
Na vlásečnice můžete rovnou zapomenout. Z technického hlediska je to pro Vás téměř neproveditelné. Vlásečnice většinou praskají, takže se nepodaří dávku drogy aplikovat celou. Místo toho, aby to, jak píšete, "bylo parádní", si užijete bolest, zdravotní komplikace, možný vznik abscesu. Místo, kde vlásečnice praskla je navíc nápadně vidět. Účinek a nástup drogy tak trvá podobně, jako kdybyste ji polknul.
Pokud si píchnete drogu do břicha, nebo jinam pod kůži, případně intramuskulárně, do svalu, může to být z hlediska bezprostředního ohrožení, například předávkováním, díky postupnějšímu vstřebávání, sice bezpečnější, droga pak ale často pálí, riziko zánětu a vzniku abscesu je podobně, jako při prasknutí vlásečnice, vysoké. Faktem je, že pokud se užití obejde bez komplikací, nemusí být místo vpichu tak nápadné.
Do kotníků, třísel a krku si většinou uživatelé píchají z důvodu, že už mají žíly jinde zničené, tvrdé, nebo neprůchozí. Rizika takové aplikace jsou obrovská, nebudu se více rozepisovat, je dobře, že od těchto míst předem upouštíte.
Proto Vám doporučuji úmysl drogy si píchat ještě zvážit a dát přednost například polknutím v kapsli, která se v trávicím traktu velmi rychle rozpouští, takže je účinek podobný i. v. aplikaci. Je pravda, že droga aplikovaná do žíly učinkuje v podstatě okamžitě, zatímco polknutá v kapsli za několik málo minut. Záležet může i na obsahu žaludku a dalších faktorech.
Prázdné, plnitelné želatinové kapsle koupíte za pár korun v lékárně, nebo je dostanete na každém kontaktním centru, případně od terénních pracovníků.
Připojuji odkazy s informacemi k injekční a dalším aplikacím, také případným rizikům, rád bych dodal, že užití drogy je rizikové vždy, ať už ji užijete jakýmkoli způsobem:
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
http://www.psychicke-zdravi.cz/novinky-laik-dimenzef/injekcni-aplikace-drog-je-nebezpecna-pro-narkomana-i-jeho-okoli-520
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/316/analni-aplikace-drogy.html?warning=kill
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/zpusoby-uzivani-drog.html
http://www.substitucni-lecba.cz/injekcni-uzivani-drog
http://www.substitucni-lecba.cz/jak-jsou-drogy-uzivany
Kapsle:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/129/co-jsou-zac-ty-kapsle.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/285/kapsle.html?warning=kill¨
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/495/kapsle.html
Návod na to, kam si bezpečně píchat drogy tak, aby si je člověk užil a nebyly vidět stopy, neexistuje. Smiřte se s tím, že jestli od úmyslu drogy si "šlehat", neustoupíte, začnete nejspíš od rukou, tedy "klasicky".
Skutečnost, že budete muset zapomenout na krátké rukávy a dříve, nebo později si žíly na rukou zničíte, se nedá obejít, ani obelstít. Je to daň, zpočátku za lásku k droze, následně za závislost.
Při injekční aplikaci je třeba brát v potaz několik zásad:
Místo před vpichem vydezinfikovat. Polštářky s dezinfekcí dostanete na K-centrech, nebo od terénních pecovníků.
Používat pouze sterilní stříkačku, vodu k tomu určenou, tedy fyziologický roztok v umělohmotné minilahvičce, kterou rovněž dostanete na "Káčku".
Používat pouze svoje "nádobíčko", tedy rozdělávačku, atd. Nikdy si ho od nikoho, ani nikomu nepůjčovat.
Po aplikaci stříkačku a další použité prostředky bezpečně likvidovat, nejlépe odevzdat na K-centru, nebo terénním pracovníkům.
Pokud půjde o aplikaci do žíly, před aplikací místo nad budoucím vpichem zaškrtit, po nalezení žíly, po aspiraci malého množství krve do stříkačky, zaškrcení povolit, jinak hrozí, že organizmus nemusí jednorázový nápor drogy ustát.
Roztok drogy aplikovat co nejpomaleji, nejlépe po částech, při jednom vpichu.
Po aplikaci přiložte suchý buničinový čtverec a chvíli držte, na místo přitlačte. Odpad bezpečně zlikvidujte, malé buničinové čtverce rovněž dostanete na "Káčku".
Internetové poradenství má své limity. Pokud máte zájem dozvědět se více a dostat konkrétnější odpovědi šité "Vám na tělo", doporučuji popovídat si o všem s pracovníky některého K-centra v okolí. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Může jít o zcela nezávazný rozhovor, nemusíte se bát, ani stydět, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Získáte pochopení, podporu a potřebné informace.
Pokud byste měl zájem o kontakty na příhodné služby v dosahu, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle typu služby a oblasti, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.