efedrin
blue_alert
jaká rizika hrozí zdravému člověku u efedrinu konzumovaného samostatně (tím myslím efedrin neobsažený v lécích)? co si myslíte o jeho aplikaci šňupáním? např. v nizozemsku volně prodávají přírodní efedrin jako potravinový doplněk. jeho účinky jsou docela zajímavé, zvlášť když si na něj člověk dá redbulla nebo zahulí, a to jsem dodržela doporučenou denní dávku. pro ty, kteří by to chtěli zkoušet (což nikomu neradím :-)), VAROVÁNÍ - dva týdny kolem jeho konzumace neužívat extázi, myslím, že to nějak souvisí se serotoninem - můžete-li vysvětlit, budu ráda. děkuji za odpověď a přeju hezký den.

Odpověděl: Jakub Minařík
Efedrin je slabší psychostimulans. Působí tedy podobně jako pervitin (metamfetamin) a amfetamin a oběma látkám je také strukturálně podobný. Podobná jsou i rizika i když jsou mnohem mírnější. Takže se podívejta na psychostimulancia.
S tím varováním, ... No je to látka, která tlumí enzym, který se podílí mimo jiné i na odbourávání serotoninu. Takže kombinace s extází je fakt nevhodná.
Jinak efedrin je látka, která vyvolává závislost. V minulosti byl součástí některých léků, které byli hojně zneužívány. Mimo jiné i proto u nás patří mezi sledované substance. :-)) Stačí? A taky hezký den!