opet ja...
Petra
Ahoj Martine! po nejake dobe bych se opet na neco chtela zeptat.Nevolala jsem,jelikoz to ted nebylo mozne, Vanoce, vsude plno lidi atd(nemam zajem na tom, aby si moje problemy vyslechnul i nekdo dalsi).Nyni je moje situace tady asi takova:podarilo se mi zkontaktovat jedoho mistniho psychiatra,Tak predbezne jsme se dohodli, ze ho pristi tyden navstivim,Na jednu stranu jsem rada, ze bych tim snad necemu mohla i pomoct, na stranu druhou se mi to par lidi snazi vymluvit(kteri vi,ze mam nejake problemy, i kdyz ne presne jake).Za prve:"vzdyt ti tam urcite jen predepisou jen nake prasky a stejne tim nicemu nepomuzes."Pry je to jen dalsi forma psychicke sebevrazdy.No a pak me jeste varujou pred tim, ze informace, ktere o sobe nekomu poskytnu, by se pak mohly treba za par let dostat ven, v pro me hodne nevhodne situaci.Taky si nejsem jista.jestli i vzhledem k tomu, ze mi jeste nebylo 18, to ten psychiatr nenahlasi moji doktorce,ci bez meho vedomi mym rodicum apod.Z toho mam docela strach,Mohl bys mi k tomu prosimte neco rict?Potrebovala jsem dost velkou odvahu uz jen proto zkontaktovat toho psychiatra, a mam strach, ze vzhledem k temhle pochybnostem se tam pak stejne neodvazim.I kdyz bych neco udelat asi potrebovala, obcas se mi nevyhyba¨ji ani takove myslenky jako je sebevrazda apod, coz asi neni uplne normalni. Jo, a preju stastny Novy rok.Delate tady vsichni hodne zasluznou praci,diky za to,

Odpověděl: Martin Hulík
Čau Petro, taky ti přeju v novém roce vše dobré.
Toho psychiatra navštviv. Tvoje obavy a pochybnosti chápu, nakonec je to nová situace, toho doktora neznáš. Myslím, že by šlo se ho normálně zeptat, jak se to s informacemi o tobě, když ti není 18, říct mu, že si nepřeješ, aby se o tvé návštěvě u něj někdo dozvěděl, včetně tvého praktického lékaře. Jsou to správné otázky a máš na ně právo. Stejně tak je na společné dohodě, zda pomoc, kterou ti nabídne, je pro tebe přijatelná.
Tak je to i v jiných situacích. Když někomu důvěřujeme, riskujeme, že naši důvěru zklame. Ale když nebudeme ani trochu riskovat, taky nic nezískáme a zůstaneme sami a bez potřebné pomoci.
Povolání lékaře je vybaveno určitými kontrolními mechanismy - lékařské tajemství, etický kodex. Úplnou jistotu nemáš nikdy, ale je to pořád lepší, než jít za kartářkou. Ta nikdy nesložila přísahu, že bude jednat v zájmu pacienta.
Tvoje rozhodnutí navštívit psychiatra je podle mého správné a rozumné. Když budeš chtít, napiš mi pak, jaké to bylo. A drž se :-)