Drogy a taneční scéna ?
Venetta
Připadá mi, že zbytečně panikaříte v případě víkendových uživatelů extáze (prorokujete závislost na tvrdých drogách). Zajímalo by mě, jaká část uživatelů E přejde na tvrdší drogy ? A naopak, jaká část lidí, kteří se na vás kvůli problémům se závislostí obrátili, byla aktivní součásti taneční scény tzn. že chodili na parties a užívali E.

Odpověděl: Jakub Minařík
Jak se to vezme. Máte pravdu v tom, že menšina uživatelů Extáze začne s tvrdými drogami. To je podobné jako s marihuanou, jen riziko je větší. Ale ...
1. Před tím rizikem většinou varujeme. Neprorokujeme. To co vypadá jako prorokování je jen velmi vážné varování. Vychází z našich zkušeností (žel spíše špatných) a z toho, co můžeme vyčíst z dotazu.
2. Spousta těch, kteří se na nás obrátí již opustila skupinu pohodových partiových pařičů a vstoupila do skupiny řekněme problémových uživatelů. Pokud jste četla pozorně příspěvky, tak mi asi dáte za pravdu.
3. Mnoho tazatelů v poradně má jiné problémy, které jsou s užíváním MDMA spojené a mnohdy jsou to problémy dosti vážné.
Víte, já k tomuhle mívám komentář. Obyčejně v tom smyslu, že když pařím, vidím kolem sebe lidi, kteří paří se mnou a cítí se dobře. Ti, kteří se cítit dobře přestanou prostě zmizí. Mají problémy a do skupiny lidí, které znali se už nehodí. Tak tam prostě přestanou chodit. Přijdou k nám. Chtějí pomoct. Dát se dohromady. A někdy to bejvá fakt těžká práce. Jak pro nás tak (a to hlavně) pro ně.
Pak nebuďte skeptik, když jste většinou špatný prorok a co je horší - nakonec většinou máte pravdu. Tak pařte opatrně. Vyplatí se to. :-))