Durogestic 25
Candy Barrett
Dobrý den. Chci se zeptat, co se stane (popř. jaké množství), když perorálně požiji 1ks náplasti DUROGESIC 25. Opiáty užívám střídavě 8 let, v září jsem odabstinovala po tříměsíční aplikaci opia i.v. Je mi 25 let. Děkuji Candy

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli se nepletu, tak by to měla být náplast, která obsahuje fentanyl. To je celkem velmi silný opioid a moc bych nedoporučoval to sníst. Jednak mám dojem, že při perorálním užití se moc nevstřebává a kdyby se náhodou vstřebal - tak by to mohlo být fatální. Navíc - v té náplasti bude vázaný v nějaké formě, která dovoluje řízené uvolňování. Je to dosti složitá záležitost, ale farmakokinetika musí být velmi dobře spočítaná, protože jinak by to nebylo možné distribuovat. Považuji tedy za velmi pravděpodobné, že se účinná látka z náplasti v trávícím traktu prostě neuvolní. Omlouvám se, ale já nemám dost informací, abych vám mohl dosti přesně odpovědět. :-(