Pro MUDr. Minařík
Jaa
No to je dobrý, já jsem četl, že po správne kombinaci lék+alkohol se usne. A pak již člověk nevnímá. Já mám lékaře, který mi předepíše téměř co chci. Má firma má problémy, zřejmě skrachuje. Ale není to o majetku, já jsem zabezpečenej dost dobře. ... Problémy jsou někde jinde. Nedaří se v ničem. Ani firma, ani rodina, jdou Vánoce, všichni jsou štastní, jenom já ne. Jeden syn je v Kanadě jako právník, vidím ho jednou za rok. Druhý je jako lékař v Keni. Žena mi před rokem zemřela a já jsem od té doby nějak nepotřebnej pro tenhle svět. Jedné firmě sa daří, druhé ne. Už mě to nebaví. Nevěřil by jste, ale takhle přes internet je to snadný psát, nebo-li mluvit o svých problémech. Mohl jsem se zastřelit, ale to jako polovník znám, že to není příjemná smrt. Skočit z mosta, budovy to také ne. Moc toho nezůstává. Tohle se nedá vyřešit asi nijak. Já jsem to chtěl jen někomu říct. Protože zaměstnanci, rodina, lékaři - všichni mě vnímají jako bezproblémového člověka. Ale není tomu tak. Co by jste vy dělal na mém místě? Jako lékař by jste si vzal na 100% nějakou injekci. Děkuji, že se snažíte pomáhat lidem, i když já z drog toho moc neberu - snad alkohol a doutníky.

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co píšete, vypadá jako učebnicový příklad depresivní poruchy. Je jako z knihy. Kdybych byl na vašem místě, tak bych se sebral a napsal si nějaká antidepresiva. Protože obtíže během měsíce zmizí. Taky mě napadá, že toho máte na zádech opravdu dost a tak není divu, že se cítíte tak, jak se cítíte. Jste docela normálně vyčerpaný, energii jste vyčerpal a teď jste unavený a máte depresi. To ještě není tak strašné a myslím, že není nezbytné se kvůli tomu zabíjet. Víte, ono zabít se není zase tak úplně snadná záležitost a ve stavu, ve kterém jste, se nepříjemným pocitů nevyhnete. Je dosti pravděpodobné, že ta úleva, kterou od toho čekáte prostě nepřijde.