doplněk k holce
holka
asi před 2hod jsem Vám zkoušela psát a uvědomila jsem si, že by nebylo poctivé Vám řici: pracuji jako lékař, akutnímedicina -intenzivní péče. asi to je o to horší. dlouho jsem si pocity nepřipouštěla, bráním se dg.deprese i alkoholismu, občas mne napadá, že už nemohu zachánit víc lidí... a pokud by měl někdo mojí vinou utrpět...myslíte, že dokáže někdo pochopit, že mi chybí síla zachánit sebe od alkoholu i od sebe a současně zachraňovat druhé - které to potřebují asi více než já... mám veliké výčitky a nejhorší je to ráno, jenže podle p.Skácela existuje hodina mezi psem a vlkem, hodina pravdy, a já v té hodině každý den ráno prohrávám čím dál tím víc a už mne to nebaví..

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte co. Vypadá to možná trochu jako vyhoření a možná deprese. Znám to sám moc dobře. A vzhledem k tomu, že jsem lékař, tak znám i problém někam zajít. I obavu ze selhání.
Nevím jak dlouho pijete, jestli je to fakt 1/2 roku a předtím jste nepila vůbec nebo jen tak nějak mírně (sem tam něco k jídlu, tu a tam trochu víc; ale to víc ne tak často, jen třeba 1-2x měsíčně) tak soudím, že stav nemusí být nezvládnutelný. Druhá věc ale je, že že bez nějaké přiměřené pomoci to fakt nejde.
Víte co, zkusím vám nabídnout vlastní zkušenost. Od promoce pracuji v nestátním zařízení a s drogovou klientelou. Je to dobrá práce z mnoha důvodů. Klienti mě mají rádi, protože se k nim chovám jako k sobě rovným (nebo se alespoň snažím). Jsem možná jeden z mála lékařů, který se na ně nedívá přes prsty a nemá strach. V zařízení, kde jsem začal pracovat, jsem dlouhou dobu pracoval jako lékař prakticky sám. Na jednu stranu je to prima, nikdo vám nenařizuje co a jak, na druhé straně musíte všechno zvládnout. To je těžký. Ale povedlo se to. Pracoval jsem prakticky pořád a dělalo mi to radost. Vydrželo to dobře 3 roky. Pak se to ale začalo lámat a já byl hodně unavený, často naštvaný, všechno bylo takový prázdný. V kostce asi to, co popisujete, nebyl v tom ale alkohol. Nakonec jsem ochořel, snad nějaká jaterní infekce, ono se nic kloudného nenašlo, ale byl jsem v PN asi 1/2 roku. Taky jsem dorazil ke kolegovi (internista to nebyl), několik měsíců užíval antidepresiva, poflakoval se doma. Bylo to zatraceně nepříjemné období, ale nakonec jsem se z toho vymotal, změnil trochu to co dělám, ... Teď pracuji ve stejné organizaci, prakticky se stejnou klientelou, jen na jiném místě. Tamty věci odezněli a když se snaží mě chytit drápkem, tak to poznám a prostě něco změním. Taky jsem se naučil trochu odpočívat, ale moje pracovní tempo je v podstatě stejné. Ale nikdy už ne tak dlouhodobě. Jsou to jen nárazy, které trvají i třeba 2 měsíce, ale pak následuje pauza. Jinak to nejde.
Mohu-li mít dobré doporučení, pokuste se to vzít jako návod. Sama se z toho nedostanete, prostě jste překročila hranici. Možnost samoléčby je svůdná, ale nevede k žádoucím koncům. Jednak se s farmaky nejspíš netrefíte a bez dohledu a pomoci někoho zvenčí i správné léky nebudou fungovat. A nakonec zjistíte, že vám pomáhají opiáty-a nebyla byste první anesteziolog, který na to přišel. Takové poznání v nemocnici neradi vidí...
Ono asi bude těžké zajít za někým v místě kde pracujete. Může to ale být někde mimo. Pokud budete mít zájem nabízím vám svůj telefon do práce (02/803130) zastihnete mě nejspíš ve všední dny, tak od 9.00 do 16.00, pak tu sic bývám ale často neberu telefon. Nebo pošlete mail na poradnu a oni mi ho přepošlou. Já ten váš bohužel nevidím. :-( Můžu vám pomoci někoho najít. Dokonce i přijít můžete, kdybyste chtěla. Rád vás uvidím. :-))