extaze a marihuana
smile
Dobry den,mam jeden dotaz.Vsude ctu na internetu,jak extaze a marihuana skodi organismu,ale nepise se o tom,pri jakem mnozstvi k poskozeni dochazi.Asi rok chodim na parties,behem tohoto roku jsem mela 4 extaze,kazdou tak s odstupem 2 mesicu.Jake jsou rizika v mem pripade??Muzu mit pozdeji poskozeny mozek nebo znicena jatra pokud budu uzivat extazi co 2-3 mesice??Da se tomu poskozeni nejak zabranit?Napr. piti velkeho mnozstvi tekutin atd...Vim,ze je to nebezpecna droga,ale ty pocity na parties se mi moc libi..

Odpověděl: Jakub Minařík
To se má tak: - jsou rizika, která jsou závislá na dávce, a záleží na tom, jak moc užíváte. Sem bych počítal třeba neurotoxicitu. čím víc budete brát, tím větší riziko je. - pak jsou rizika, která vznikají náhodně, nedá se předem moc odhadnout, kdy k poškození dojde a kdy nikoli. To se týká například poškození jater, které může, teoreticky vést až k rozsáhlým nekrózám a ohrožení života. Může vás klidně potkat po jedinné dávce. - pak jsou rizika, která souvisí s dalšími vlivy, sem patří třeba poškození ledvin a další komplikace spojené s dehydratací a přehřátím - EXT + tanec + horko + málo tekutin = dehydratace = rozvrat vnitřního hospodářství ev. i smrt, nebo trvalé poškození. Přiměřený odpočinek a tekutiny takovému riziku zabrání, ale - může se taky třeba stát, že když budete pít jen vodu, tak se naředíte a dopracujete se ke stejnému průšvihu, jen z druhé strany. To se týkalo EXT. U konopí bych ta rizika neviděl tak žhavá, tam k nějakému významějšímu poškození dochází zřídka. Stačí? :-)