Alkoholik
snowík
Dobrý den, potřebuji od Vás pomoct: Před rokem a půj jsem si našla přítele. Je to sice hodný člověk, ale ve škole měl dost problémy s chováním a cca od 13 i s alkoholem. Pochází z rozvrácené rodiny, otec se s ním nevídá a matka na něj nemá čas. Alkoholismus mají v rodině. Peníze na pití si při škole scháněl kšeftováním po internetu nebo s trávou. V červnu nedodělal školu a tak byl až do teď pořád doma, válel se na internetu nebo u televize, všem tvrdil že si schání práci i když sám věděl že tomu tak není a pořád se opíjel za peníze rodičů. Ty to ale přestalo bavit, rozhádali se a vyhodili ho z domu.Nyní je nezaměstnaný, nemá prácí, školu nedodělal a dočasně bydlí u kamarádů, takže má důvod se opíjet. Nedělá mu problém vypít ve 20 letech 2 flašky 40% vodky za sebou nebo být týden v kuse opilý do němoty a zkouřený, již má cyrhózu jater. Nemůže už ani spát tak bere babičce rohypnol. mám o něj strach protože vim že svým chováním už všechny odradil. Jsem jediný člověk z kamarádů i rodiny s kterým se vídá a přesto že spolu už nechodíme požádal mě o pomoc. Souhlasil že s nim budu docházet na protialkoholní léčení a budu se moct informovat o jeho stavu. Chci se tedy optat, zda nemáte kontakt na nějaké centrum v Hradci Králové a co takové léčení a jeho průběh obnáší. Moc to potřebuji, je na tom i psychycky dost špatně. Děkuju. Kačka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den Kačko, jsem ráda, že jste se obrátila na naši poradnu s žádostí o pomoc. Omlouvám se, že odpovídáme s takovým prodlením, ale momentálně jsme dotazy doslova zahlceni. A nyní k Vašemu dotazu: ex-přítel, 20 let, denně 2 lahve 40% alkoholu, nepracuje, nemá kde bydlet ... jestli jste ve fázi, že pouze hledáte kam se obrátit, pak bych Vám doporučila následující postup: vzhledem k množství alkoholu, který konzumuje, domluvit nástup do psychiatrické léčebny a po té si zařídit nástup na detoxifikační jednotku (nějakou Vám jistě doporučí na oné klinice). Nejlepší bude kontaktovat AT poradnu v Hradci - tel. 495 833 232, případně dr. Čížka - tel. 495 833 410. Být Vámi, pokusím se objednat na společné setkání, kde se budete moci na vše potřebné zeptat. Dopředu si můžete připravit otázky. Jinak se pokuste nechat nějakou aktivitu na kamarádovi, ať to není všechno na Vás. Přeci jenom jde hlavně o něj a jeho chuť něco změnit. Jestli nic změnit nechce, pak bude Vaše snaha zbytečná. Doufám, že jsem zodpověděla to nejdůležitější. Další pomoc už můžete hledat na výše uvedených telefonních číslech. Kdyby cokoli selhalo a nebo byste měla chvilku, budu ráda, když dáte vědět, jak to pokračuje. S pozdravem, Gabriela Koryntová.